03:02|شنبه, مهر 28 ,1403
تاریخ انتشار: 15 تیر 1396 - 06:18
کد خبر: 6604

نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ دینی، اسلامی انکار نا پذیر است

اندیشه دینی مردم جز باورهای انکارناپذیر بوده و در رابطه مستقیم با رسانه ها قرار دارد.

نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ دینی، اسلامی انکار نا پذیر است

حجت الاسلام والمسلمین ایوب رنجبر، امام جمعه ماکو در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی باریش نیوز در خصوص نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ دینی، اسلامی خاطرنشان کرد: زندگی دینی، اسلامی امروزه یک دغدغه اصلی به حساب می آید و در این رابطه نقش رسانه ها بسیار حائز اهمیت می باشد، زیرا نقش رسانه ها در این زمینه در سطح بسیار بالایی قرار دارد و میتوانند فرهنگ و تعالی پیشرفت و توسعه جامعه نقش بسیار پر اهمیتی ایفا کنند.
وی ادامه داد: اگر ما بتوانبم از ظرفیت رسانه هایمان، از جمله رسانه های مجازی به خوبی استفاده کنیم یقینا میتوانیم در رابطه با ترویج فرهنگ صحیح سبک زندگی اسلامی قدم های تاثیر گزاری برداریم.
امام جمعه ماکو اذعان کرد: در بحث پوشش، ارتباطات اجتماعی، نظم و انظبات، وجدان کاری و استحکام روابط خانوادگی نقش رسانه ها انکار نا پذیر است هم در آبادی و هم اگر رسانه ها به خوبی عمل نکنند میتوانند در سبک زندگی اسلامی ما خلل بزرگی ایجاد کنند.
رنجبر افزود: رسانه های جنعه مثل رادیو و تلوزیون نقش بزرگتری نسبت به سایر رسانه ها عهده دار می باشند، امام (ره) در این رابطه فرمودند؛ صدا سیما مانند یک دانشگاه می باشد اگر در این دانشگاه اگر در این دانشگاه برنانه ریزی داشته باشیم قطعا از این رسانه های جمعی در جهت آبادی و ترویج فرهنگ زندگی اسلامی به خوبی استفاده خواهیم کرد، اما اگر در سیاست گذاری و برنامه ریزی هایمان واقع بینانه و متناسب با ظرفیت مخاطب های امروزی عمل نکنیم قطعا این فرصت را از دست خواهیم داد.
وی در پایان تاکید کرد: اگر از ظرفیت رسانه هایمان به خوبی استفاده نکنیم رسانه های خارجی جای رسانه هایمان را خواهند گرفت و فرهنگ دینی اسلامی را دچار خلل کرده و از این طریق میتوانند در این فرهنگ پر اهمیت نفوذ کنند؛ اندیشه دینی مردم جز باورهای انکار ناپذیر است و با رسانه ها رابطه مستقیم دارند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید