03:05|شنبه, مهر 28 ,1403
تاریخ انتشار: 15 تیر 1396 - 08:45
کد خبر: 6606

دغدغه های فرهنگی نسل حاضر پاسخ داده شود

نسل حال حاضر دغدغه های خودش را دارد و وقتی خدمات ندهیم و کسی نتواند خودش را نشان دهد به کافه های زیر زمینی، پارتی و کشورهای خارجی رجوع می کنند.

دغدغه های فرهنگی نسل حاضر پاسخ داده شود

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز، بابک لطفی خواجه پاشا در جمع خبرنگاران گفت: اواسط فروردین ماه احساس کردیم که ارگان هایی وجود دارد تا برای دیده شدن فرهنگ موسیقی اقداماتی انجام داده شود و به همین دلیل جشنواره خوش صدا برپا شد.
 
وی افزود: 280 نفر در اوایل مسابقه ثبت نام کردند و در مرحله بعدی تنها 191 نفر باقی ماندند؛ به مدت یک هفته با حضور سه داور در پایان، 74 نفر به مرحله فینال رسیدند.
 
لطفی با بیان این که افراد باقی مانده را به سه گروه ملودی، باربود و ماهور تقسیم کردیم و 24 نفر در هر گروه حاضرند ادامه داد: افراد روزانه تمرین داشته و نیز متخصص آواز و رهبر ارکست دارند.

وی اظهار کرد: موسیقی های اولویت دار آثار ملی، و ملودی های قدیمی هستند که خاطره ساز بودند؛ اولین ارکست فلارمونیک نیز در حال تمرین هستند و در ارومیه، در روز افتتاحیه قرار بر بهره برداری می باشد.

لطفی تصریح کرد: موسیقی تلفیق شده از همه نقاط کشورنیز دیگر اقدامی است که در روز افتتاحیه نمایش داده خواهد شد.

وی با اشاره به این که 18 نفر در روز فینال به روی صحنه خواهند رفت خاطرنشان کرد: از این تعداد هیئت داوران، حمید حامی، مانی رهنما، بابک بیات و نیز توحید عباسی، علی پرکار و فرشید جهان دیده به نیت حمایت از هنرمندان شهرستان خود داوری کرده و  چهره های ملی را معرفی کنیم.

مدیر امور هنری شهرداری ارومیه گفت: برای حاضر شدن در فستیوال و معرفی آن چهره ملی و معرفی جایگاه موسیقی آذربایجان نیز به کشور می خواهیم قدم برداریم.

لطفی عنوان کرد: نسل حال حاضر دغدغه های خودش را دارد و وقتی خدمات داده نشود و کسی نتواند خودش را به کشور خویش نشان دهد به کافه های زیر زمینی، پارتی و کشورهای خارجی رجوع می کنند.

وی با بیان این که اگر در این اقدام موفق شویم از ترکیه، کشور همسایه شرکت کننده خواهیم آورد افزود: نظام ما، سیاست و فرهنگ ما می طلبد که با استفاده از سبک های مختلف آن ها، کارهای فرهنگی بسیاری انجام دهیم و گام های بزرگی در این راستا برداریم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید