00:59|شنبه, مهر 28 ,1403
تاریخ انتشار: 16 تیر 1396 - 23:03
کد خبر: 6611

حدود 10 میلیارد ریال برای زیرساخت گردشگری اعتبار هزینه شده است

به منظور افزایش گردشگر در استان تشریفات زائد و مقررات دست و پاگیر را حذف و میزان ضریب همکاری سازمان های درگیر امر گردشگری را افزایش دادیم.

حدود 10 میلیارد ریال برای زیرساخت گردشگری اعتبار هزینه شده است

جلیل جباری، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی بارش نیوز در خصوص میزان گردشگران استان در سال گذشته خاطرنشان کرد: در سال گذشته میزان مسافران و گردشگران داخلی به استان حدود 915469 نفر ، همچنین میزان مسافران ورودی خارجی به استان 437872 نفر بوده و میزان گردشگران داخلی نیز 1729000 نفر بوده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار که تعداد گردشگران در عید به چه میزان بوده و نسبت به زمان مشابه چه تغییری کرده است، گفت: میزان گردشگران در نوروز 95 حدودا 138628 نفر و در نوروز 96 با کاهش 1/5 درصدی این تعداد مسافر و گردشگر به 136539 نفر رسیده است.

جباری در خصوص اقدامات انجام شده در جهت جذب گردشگر استان افزود: از جمله اقداماتی که برای جذب گدرشگر در استان انجام شده میتوان به استفاده حداکثری از ظرفیت های فرهنگی استان، استفاده از ظرفیت نوع قومی_ فرهنگی، برگزاری نمایشگاه و جشنواره ها  اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه  داد: به جهت جذب گردشگر همچنین بر مشارکت های محلی، دوره های آموزشی، تجربیات، برنامه های توسعه و طرح حمایتی به توسعه محصولات و خدمات گردشگریو ضرورت ارتقای کارایی نیروی انسانی و آموزشی و تربیت نیروی انسانی فعال در بخش گردشگری تمرکز بیشتری کرده ایم.

جباری افزود: بهبود کمی و کیفی در زیرساخت های اقامتی، پذیرایی و سرگرمی برای خدامت مربوط به گردشگران، افزایس کمیت و کیفیت خدمات مالی و بیمه بانکی به گردشگران، افزایش ضریب نفوذ فناوری نوین ارتباطی در ارائه خدمات به گردشگران ورودی از دیگر اقدامات انجام شده برای جذب هرچه بیشتر گردشگر در استان می باشد.

وی در ادامه گفت: همچنین ابعاد کمی و کیفی خطوط حمل و نقل استان را که مهم ترین رکن زیرساختی مورد نیاز گزدشگران است را افزایش دادیم، جهت افزایش ورودی ها به استان به عامل مهم و کلیدی ایجاد و تداوم امنیت اجتماعی، اقتصادی در استان توجه ویژه داریم.

وی در پایان تاکید کرد: برای افزایش گردشگران به استان تشریفات زائد و مقررات دست و پاگیر را حذف و میزان ضریب همکاری بخش های مرتبط  و درگیر در امر گردشگری را افزایش داده ایم؛ همچنین برای زیر ساخت های گردشگری حدود 10 میلیارد ریال جهت ساماندهی غار سهولان، کمپینگ محور اژده هاف منطقه کوه سیر و تبلیغات و اطلاع رسانی هزینه شده است.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید