02:56|دوشنبه, مهر 02 ,1403
تاریخ انتشار: 17 تیر 1396 - 00:21
کد خبر: 6616

موافقت نامه اولیه تولید خودرو در ارومیه با شرکت چینی بسته شده است

با تولید وانت سایپا در ارومیه هم نیاز های منطقه و هم نیاز های کشور های هم مرز با استان تامین می شود.

موافقت نامه اولیه تولید خودرو در ارومیه با شرکت چینی بسته شده است

سید هادی بهادری، نمیانده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز در خصوص تولید خودرو برای اولین بار در ارومیه گفت: بحث تولید خودرو در ارومیه قبلا وابسته به شرکت های سایپا و ایران خودرو بوده ولی موضوع مطرح شده در رابطه با تولید خودرو برای اولین بار در ارومیه  مربوط به بخش خصوصی می باشد.

وی ادامه داد:این بخش خصوص اقدام به تولید وانت درآذربایجان غربی در شهر ارومیه کرده است و با توجه به اینکه وانت سایپا های قدیم از رده خارج  وتقریبا قدیمی شده اند ، همچنین خط تولید این سایپاهای قدیمی در حال جمع آوری است این بخش خصوصی می تواند  با تغییر جزئی در ظاهر خودرو های قدیمی  در این خط  تولید موفق باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: نکته ای که در این مورد قابل توجه است اینکه  وانت در دنیا در کمتر کشوری تولید می شود و خط تولید وانت در کمتر مملکتی وجود دارد، تولید کننده خودرو با توجه به این موضوع  با تولید وانت سایپا هم میتواند نیاز منطقه خود و هم مناطق دیگر را تامین کند.

بهادری خاطر نشان کرد: بخش تولید کننده وانت سایپا می تواند نیاز های کشور عراق و استان کردستان را از این لحاظ تامین کرده، همچنین میتواند به شرق ترکیه و آذربایجان نیز صادراتی داشته باشد؛ علت اقدام این بخش خصوصی برای تولید خودرو نیز کمبود خط تولید وانت بوده است.

وی ادامه داد: موافقت نامه اولیه این طرح تولید با شرکت چینی بسته شده است و مراحل بعدی در حال اقدام و انجام است تا بتواند موافقت اصولی را در این زمینه خط تولید به دست آورد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید