00:51|دوشنبه, مهر 02 ,1403
تاریخ انتشار: 17 تیر 1396 - 00:48
کد خبر: 6617

پارک جنگلی تبدیل به دردی دیگر برای مردم ارومیه شد

در کنار دغدغه های بسیار، حال، پارک جنگلی ارومیه یکی از موضوع هایی است که سبب شد تا مردم آن را به صورت گله به گوش ما برسانند.

پارک جنگلی تبدیل به دردی دیگر برای مردم ارومیه شد

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، پارک جنگلی ارومیه پس از دیگر اماکن تفریحی این کلانشهر، از پر رفت و آمدترین مکان هایی است که مردم برای گردش و تفریح به آن سفر می کنند.

این پارک به وسعت 164 هکتار از جمله فضای سبز کلان و حیاتی مهم در شهرستان ارومیه به شمار می‌رود؛ حفظ و نگهداری آن بسیار مهم به شمار رفته و حفظ محیط زیست در زندگی بشر بسیار اساسی تلقی می شود.

توجه به پارک جنگلی ارومیه از ضرورت‌هایی است که می طلبد اهمیت بسیاری به آن داده شود، چراکه به عنوان مجموعه‌ای محسوب می‌شود که تفریح و هوای سالم را هم برای شهروندان و هم برای توریست‌ها و گردشگران فرآهم آورده است.

پارک و یا در واقع فضای سبز در یک شهرستان به خصوص در صورت دارا بودن شرایط فیزیکی و جغرافیایی منطقه می‌تواند پتانسیلی برای شهرستان و جاذبه مهم شهری به شمار رود.

ارائه اصول پایداری در طرح توسعه پارک جنگلی ارومیه و یا در طرح رسیدگی بیش از پیش این فضای سبز، از جمله اهدافی محسوب می شود که نیاز به تحقق داشته و مهم‌ترین موضوعی که در این طرح‌ها باید به آن نظر کرد لذا جلوگیری از ساخت و سازهای بی‌رویه در داخل پارک جنگلی الزامی است.

برای داشتن هوای پاک و به اصطلاح برای دارا بودن شهری مدرن که شعار چندین ساله مسئولین است نیز باید به اکولوژیک جنگل توجه نموده و اکوسیستم مورد نیاز را با استفاده از امکانات لازم و در دسترس فرآهم کرد.

پیامدهای زیست محیطی از جمله عواقبی هستند که سبب می‌شود محیط سبز شهر و نیز برای مردم ساکن در شهرستان، تهدیدی جدی حساب شود.

یکی از مسائلی که در سطح پارک جنگلی ارومیه به چشم خورده و توجه‌ها را نسبت به خود جلب می‌کند، وجود ساختمان‌های بسیار و ساخت و سازهای بی‌رویه در سطح آن است.

این مسئله از جمله مشکلاتی است که سبب می‌شود تا وقتی مردم به فرد خبرنگاری بر می‌خورند از شکایت از وجود این ساختمان‌ها دریغ نکرده و گله خود را به زبان بیاورند.

شهروندی در گفتگو با خبرنگار باریش نیوز گفت: وقتی برای گذراندن اوقات فراغت خود به سمت این منطقه از شهر می‌آییم پس از مدتی پشیمان می‌شویم چراکه کم کم ساختمان های پایین پارک به داخل پارک جنگلی روی می آورند پارک جنگلی ارومیه تبدیل به جایگاه ساختمان‌های تجاری می‌شود که برای کسب درآمد به فضای سبز شهر هجوم آورده‌اند.

شهروند دیگری نیز این گفته‌ها را تایید و افزود: از دیدن چنین منظره‌ای ناراحت می‌شویم چراکه مردم برای استفاده از هوای پاک و فضای سبز به این منطقه می‌آیند، اگر قرار بود این ساختمان‌ها را تماشا کنیم در شهر وقتمان را می‌گذراندیم.

ساختمان‌های مرتفع و چندین طبقه در پارک جنگلی، اکنون تصاویر نامتوازنی را در چشم‌ها رقم زده‌اند و این وضعیت نابه سامان نیازمند رسیدگی و توجه  است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید