02:50|دوشنبه, مهر 02 ,1403
تاریخ انتشار: 18 تیر 1396 - 21:52
کد خبر: 6632

گله مردم از کمبود فضای سبز در مناطق پایین دست ارومیه

کمبود فضای سبز در شهرستان ارومیه به ویژه در مناطق پایین دست، سبب شده تا خبرنگار باریش نیوز برای رسیدگی به این معضل نیزدست به قلم شود.

گله مردم از کمبود فضای سبز در مناطق پایین دست ارومیه

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها به دلیل افزایش دمای هوا، طولانی بودن روزها و تعطیلی مدارس مردم در ساعات پایانی روز بیشتر تمایل دارند که در خارج از خانه باشند.

فضاهای سبز یکی از مکانهایی ست که مورد استقبال بیشتری از سوی مردم می باشد  و این در صورتی است که دربعضی ازمناطق شهرستان ارومیه، فضای سبز مناسبی برای استراحت و تفریح مردم وجود ندارد.

ابوذر، دیگاله، ولیعصر و دیگر مناطق شهر یکی از محلات بزرگ اورمیه هستند که با قشری زحمت کش تشکیل شده و می توان به آن ها در این مورد اشاره کرد.

چنین مناطقی همانند هر محله دیگر کودکان و نوجوانانی دارد که احتیاج به یک محیط امن برای بازی و تفریح خود دارند لذا با وجود چنین فضاهایی می توان کودکان و نوجوانان را از معرض فضای مجازی و اتفاقات ناگوار ناشی از آ نجات داد.

برای این که بتوان این قضیه را از نزدیک حس کرد می توان شبی راه خود را به سمت کمربندی خاتم الانبیا و جاده شهید کلانتری کج کرد؛ حتما متوجه این موضوع خواهیم شد که فضای سبز اطراف پل روگذر ابوذر پر از افرادی ست که با خانوده خود نشسته و کودکانشان در همان فضا مشغول بازی هستند لذا در این میان باید به سرعت و عبور و مرور خودروها نیز اشاره کرد.

این در حالی ست که کمربندی از نظر تردد بسیار خطرناک بوده و مناسب نشستن و استراحت و تفریح شبانه نیست.

خطراتی که نشستن در این مکان پرتردد شهر دارا است و می تواند به بار بیاورد، جبران ناپذیر خواهد بود

وجود یک پارک مناسب در این محل می تواند کمک بزرگی به ساکنان این منطقه نمود، حال باید به سخنان مسئولین شورای شهر ارومیه نیز توجه کرد که گفته می شود فضای مناطق پایین غیر اصولی و بدون نقشه ساخت و ساز شده اند و ب همین خاطر نمی توان برای بهره برداری از خیلی مکان های مناسب از جمله فضای سبز و تجاری، استفاده کرد.

ولی با این حال مسئولان و مدیران شهر وظیفه دارند هرگونه که شده به فکر اقشار پایین دست شهر نیز باشند و آن ها را از وجود چنین مکان هایی بی بهره نکنند، لذا برای این اقدام، برنامه ریزی و نقشه ضروری است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید