00:51|دوشنبه, مهر 02 ,1403
تاریخ انتشار: 19 تیر 1396 - 00:44
کد خبر: 6641

هدف از رزمایش سنجش آمادگی های بسیج است

هدف از رزمایش بیت المقدس و کوثر، سنجش آمادگی هایی است که تاکنون به آن ها داده شده است.

هدف از رزمایش سنجش آمادگی های بسیج است

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز، سردار عابدین خرم در جمع خبرنگاران گفت: بسیج به عنوان نیروی کارآمد کشور برای همه میدان ها دارای نقشه ها بوده و انتظاراتی از آن کجود دارد.

وی با اشاره به این که بسیج به عنوان فرمول دفاع از انقلاب اسلامی دارای ویژگی مشخص است افزود: یکی بسیج نیرویی از جنس انقلاب است و دوم این که مردمی بودن بسیج می باشد.

خرم ادامه داد: نیروی مردمی متشکل نظام مقدس جمهوری اسلامی است که انتظاراتی برای آن متصور است که از جمله، بعد دفاعی و امنیتی یا به تعبیری نظامی و امنیتی است.

وی با بیان این که مسئولیتی که بسیج به عهده دارد و همواره باید آن را تمرین بکند عبارت است از دفاع از امنیت شهرها در زمان های مقتضی و دفاع از کوی برزن در زمان های مورد انتظار است اظهار کرد: کمک بسیج به امداد و نجات در رخدادهایی که در سطح استان اتفاق می افتد از مهم ترین اقدامات ما است.

خرم بیان کرد: رزمایش بیت المقدس در پنجشنبه و جمعه هفته جاری برگزار می شود و رزمایش در سراسر استان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به این که 60 گردان بیت المقدس و چهار گردان کوثر، فضل الهی در این رزمایش شرکت خواهند کرد تصریح کرد: گردان های بیت المقدس دارای ماموریت خاص خودش است که این ها آموزش هایی که طی کردند و وظایف و مسئولیت هایی که یاد گرفتند باید در ایامی مورد آزمون قرار بگیرند.

فرمانده سپاه شهدای استان عنوان کرد: در حقیقت این رزمایش سنجش آمادگی های گردان های بیت المقدس و کوثر است؛ اهدافی که پیش بینی شده آن است که رزمایش قابل قبول اجرا شود.

وی با بیان دیگر اهداف رزمایش خاطرنشان کرد: اولین هدف، مردمی کردن دفاع پایان ناپذیر بنیه مرد نیروها و مکمل ظرفیت های محلی، دومین هدف نمایش اقتدار و ارتقا آمادگی های خود گردان است که در آن سازماندهی صورت گرفته، ایجاد وحدت و همدلی و شناخت بیشتر اعضای گردان ها با سایر سازمان های امدادی و انتظامی، فراخوانی یگانی که انجام گرفته حفظ انسجام گردان ها سنجش می شود.

خرم ادامه داد: آخرین هدف ایجاد امنیتی که موجب آدامش مردم و موجب یاس دشمن و ضد انقلاب باشد؛ اهدافی که فضل الهی انجام خواهیم داد.

وی با بیان این که مناطق از قبل پیش بینی شده افزود: اصول پدافند عامل و غیر عامل شناسایی، محل ها پیش بینی و مشخص شده و عناصر اطلاعاتی به صورت غیرمحسوس فعال خواهند بود.

خرم با اشاره به این که رزمایش کاملا بدون استفاده از مهمات جنگی است گفت: به این مفهوم که نیروها دارای مهمات خواهند بود ولی استفاده از آن ها، صورت نخواهد گرفت.

وی اظهار کرد: رزمایش در 17 شهرستان ها برگزار می شود؛ فلسفه رزمایش این است که بسیج نسبت به وظیفه دفاعی خود در شهرها و کوی برزن چقدر آمادگی دارند، همچنین برای همه ادارات وظیفه تعیین شده و همکاری خواهند داشت.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید