00:45|دوشنبه, مهر 02 ,1403
تاریخ انتشار: 24 تیر 1396 - 00:08
کد خبر: 6671

تاملی بر رسانه های وابسته به افراد! / وقتی که مطالبات مسئول جای خواسته های مردم را در رسانه می گیرد

مسئله رسانه، موضوعی است که در دنیای کنونی از ارزش والایی برخوردار است و در جمهوری اسلامی ایران نیز یکی از مهمترین پل های ارتباطی بین مردم و مسئولین است.

تاملی بر رسانه های وابسته به افراد! / وقتی که مطالبات مسئول جای خواسته های مردم را در رسانه می گیرد

به گزارش باریش نیوز مسئله رسانه، موضوعی است که در دنیای کنونی از ارزش والایی برخوردار است و در جمهوری اسلامی ایران نیز یکی از مهمترین پل های ارتباطی بین مردم و مسئولین است به طوریکه رسانه وظیفه دارد خواسته های مردم را مستقیماً به مسئولین انتقال دهد تا مشکلات شهری و استانی حل شود.
اما گاهاً برخی از رسانه ها به نام تامین معاش صرفاً بر سر مردم معامله می کنند و این سیستم را به شکل عجیبی تغییر می دهند. به عبارتی به جای اینکه صدای مردم باشند مشغول لاپوشانی اشتباهات و سوء مدیریت های مسئولین می گردند و بدون توجه به خواسته مردم ، آنها را برای مبلغی و یا استخدامی به مسئولین می فروشند و البته نمی توان چیزی جز مَثَل غلام حلقه به گوش به این رسانه ها گفت.
این رسانه ها که اعتلای کشور و مردم عزتمند جمهوری اسلامی ایران برای شان بی معنی است روزی بلندگوی بی بی سی و شبکه معاند من و تو در کشور می شوند و روزی دیگر برای همان اهداف سیاسی و مادی خود نهاد های انقلابی را زیر سوال می برند. چنین رسانه هایی نه تنها مخاطب محور نبوده و ارزشی برای مخاطب خود قائل نیستند بلکه هدفی جز پر شدن جیب خود نداشته و گاهاً اخاذی های رسانه ای را در دستور کار خود دارند.
نا گفته نماند بر اساس اصول اخلاقی رسانه ، مردم در اولویت قرار دارند و ارائه حقایق به مردم باید سر فصل کاری رسانه باشد ولی گاهاً برخی از رسانه ها برای پول تو جیبی خود نیز فقط مردم را فدای امورات خود می کنند.

با این همه رسانه وظیفه دارد بلندگوی مشکلات مردم باشد و این اعلام مشکلات و پیگیری آن نیز باید تا زمان حل مسائل ادامه یابد و  عده ای باید این جمله حضرت امام خمینی (ره) را آویزه گوش خود کنند که مردم ولی نعمت مسئولینند .

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید