03:06|شنبه, مهر 28 ,1403
تاریخ انتشار: 24 تیر 1396 - 22:11
کد خبر: 6674

سهم محصولات آذربایجان غربی در کشور شش درصد است

نزدیک شش درصد محصولات کشور، مختص آذربایجان غربی است و همچنین سهم محصولات اشنویه در استان، چهار درصد می باشد.

سهم محصولات آذربایجان غربی در کشور شش درصد است

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز،  اسمعیل کریم زاده، مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در دومین جشنواره گیلاس اشنویه گفت: کشاورزی یکی از بخش های مهم اقتصادی کشور، مخصوصا در استان آذربایجان غربی است.

وی با بیان این که استان ما هم به جهت این که استعداد خوبی در زمین های مختلف کشاورزی داریم افزود:ارزش بسیاری نیز در بین کشاورزان وجود دارد چراکه شاهد تولیدات انواع و اقسام محصولات کشاورزی هستیم.

کریم زاده عنوان کرد: نزدیک شش درصد محصولات کشور، مختص آذربایجان غربی است؛ امروز اگر شاهد برگزاری این جشنواره هستیم، نشان دهنده محصول خوب و مطلوب اشنویه است چراکه سهم محصولات اشنویه در استان، چهار درصد می باشد.

وی ادامه داد: سه شهرستان عمده تولید کننده محصول گیلاس در آذربایجان غربی، اشنویه، ارومیه و خوی است، اشنویه معروف به پایخت شهر گیلاس است، لذا محصول گیلاس نیز مطلوب و رضایتمند می باشد.

اسعد خضری، فرماندار اشنویه نیز با حضور در دومین جشنواره گیلاس اشنویه گفت: شهر اشنویه شهری است که دارای ویژگی های آب و خاک خاصی است و نیازمند تلاش بیشتر است.

وی اظهار کرد: از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در قسمت های مختلف و پروژه های متفاوت دعوت میکنیم، تا راه توسعه را هموار کرده و توسعه متوازن را در این شهر داشته باشیم.

خضری بیان کرد: برای کاهش مشکلات و محرومیت در چهار سال گذشته اقدامات بسیاری انجام شده است، از جمله بیمارستان یک صد تخت خوابی اشنویه است که در سال 97 شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

وی ادامه داد: سامانه فاضلاب شهری، کلید خورده و به زودی مراحل اجرایی آن سرعت بیشتری خواهد داشت و عملی می شود.

فرماندار اشنویه تصریح کرد: بهسازی جاده های ارومیه- اشنویه و ارومیه- نقده و روکش جاده های ارتباطی از دیگر اقدامات ما است؛ در ادامه خدمت با اجرای پروژه های بسیار دیگر، چهره های محرومیت از شهر ما زدوده خواهد شد.

خضری افزود: در طی دو سال گذشته تعاونی باغداران که راکد شده بود، امروز با 261 عضو درحال ساماندهی است؛ مرحله سامانه فرآوری محصولات باغی با پنج خط تولید، برای تامین تسهیلات به صندوق کارآفرینان امید معرفی شده اند.

سید کمال طاهری، شهردار اشنویه در دومین جشنواره گیلاس اشنویه با اشاه به این که افتخار شهر اشنویه گیلاس، سیب زرد و قرمز و خوشه طلایی گندم است گفت: امروز و در گذشته اشنویه مفتخر به نام آوران، ادیبان و مفتخر به دو قهرمان ورزشی سیامند رحمان و حسن جان فشان است.

وی افزود: برگزاری این جشنواره ها، حاصل تلاش، بی آلایش و مضاعف همه مردم شهرستان اشنویه بود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید