02:57|شنبه, مهر 28 ,1403
تاریخ انتشار: 24 تیر 1396 - 23:53
کد خبر: 6678

باید حق شهدا را در مستند پاکسازی و آزاد سازی اشنویه ادا کنیم

نشر آثار انقلاب یک حسنه و انفاق است، این کار یک انفاق بزرگ رزق الهی و معنوی برای مردم است؛ یعنی ما برای بهره مندی از رزق الهی باید آثار خون این شهدا را نمایان کنیم.

باید حق شهدا را در مستند پاکسازی و آزاد سازی اشنویه ادا کنیم

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز،سردار محسن تیموری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی در نشست خبری و جلسه آغاز مرحله فیلم برداری و هم روایی مستند آزاد سازی اشنویه گفت: نشر آثار انقلاب یک حسنه و انفاق است، این کار یک انفاق بزرگ رزق الهی و معنوی برای مردم است؛ یعنی ما برای بهره مندی از رزق الهی باید آثار خون این شهدا را نمایان کنیم.

وی ادامه داد: در این مستند شهدای بزرگی از جمله شهید سپهبد صیاد شیرازی و شهید مهدی باکری و شهیدان بزرگوار شهرستان اشنویه تصاویر خواهد بود؛ برای به تصویر کشیدن یکی از مقاطع تاریخی ملت ایران و آذربایجان غربی و نشان دادن مجاهدت های این عزیزان مراحل آغاز ساخت عملیات پاکسازی اشنویه شروع خواهد شد تا گوشه ای از زحمات شهدای سرزمینمان نشان داده شود.

سردار تیموری تصریح کرد: عملیات پاکسازی اشنویه یکی از مهم ترین عملیات های کشور بوده است ولی تا کنون به این موضوع توجه خاصی نشده است ولی هم اکنون  در نظر داریم گوشه ای از مجاهدت ها و تلاش های رزمندگان اسلام و شهدای اسلام را به تصویر بکشانیم، این عملیات در 17 شهریور سال 1360 شروع و در واقع بعد از آزاد سازی شهر اشنویه برای آزاد سازی اطراف شهر تا 30 شهریور به طول کشید؛ یکی از عملیات هایی است که نقطه عطفی بود بر تشکیل سلسله عملیات های موفق آمیز بعدی؛ این عملیات یکی از کم تلفات ترین عملیات های کشور بوده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی بیان کرد: شهید صیاد شیرازی در 10 شهریور سال 1360 وارد ارومیه شدند و موفق به تشکیل یک قرارگاه شدند؛ قبل این اقدام شهید مهدی باکری در طی سلسله عملیاتی از سلماس تا سیلوانا ارومیه به عنوان عملیاتی که عقبه ضد انقلاب را از بین ببرد تلاش کرد و موفق نیز شد؛ از اهداف این عملیات می توان به انهدام نیرو و تجهیزات دشمن، آزاد سازی شهر اشنویه و محورهای مواصلاتی جنوب استان، رسیدن به مرز و قطع ارتباط ضد انقلاب با آن سوی مرز، ایجاد آمادگی برای رویارویی با دشمن بعثی و تامین امنیت شهر و مردم اشاره کرد.

این مقام مسئول در خصوص نحوه عملیات اظهار داشت: این عملیات از 3 محور انجام شد که یک محور به عنوان محور شمالی از منطقه زیوه ارومیه به اشنویه، یک محور از نقده به اشنویه و محور بعدی از جلدیان به اشنویه انجام شد؛ لشکر 64 ارومیه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارومیه و نقده و اشنویه، ناحیه ژاندارمری آذربایجان غربی و نیروهای بومی و مردمی( پیشمرگان بارزانی، پیشمرگان مسلمان کرد و پیشمرگان کنگره 4) در عملیات آزاد سازی و پاکسازی اشنویه نقش داشتند؛ آنچه که ما تلاش داریم در این فیلم به کار بگیریم بخش هایی از سیمای اشنویه قبل و بعد از آزاد سازی، خود عملیات، اهداف عملیات، نحوه عملیات و... را به معرض نمایش بگذاریم.

سردار تیموری در پایان خاطر نشان کرد: با در نظر گرفتن تمامی جهات و برنامه ها در این مستند، باید حق تمامی شهدا را در این مستند ادا کنیم و نام و یاد تمامی فرماندهان را در این مستند زنده کنیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید