00:58|شنبه, مهر 28 ,1403
تاریخ انتشار: 02 مرداد 1396 - 21:54
کد خبر: 6724

حضرت معصومه(س) دارای مقام شفاعت هستند

حضرت معصومه دختر حضرت امام موسی بن جعفر(ع) و غیر از اینکه فرزند امام هستند خود ایشان دارای کرامت هستند.

حضرت معصومه(س) دارای مقام شفاعت هستند

حجت الاسلام و المسلمین جواد مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با سرویس فرهنگی باریش نیوز ضمن عرض تبریک به مناسبت سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر گفت: حضرت معصومه(س) از نظر نصبی و سجایا و کرامات یک شخصیت بی نظیر در تاریخ جامعه ما و تاریخ اسلام میباشند. ایشان فرزند حضرت امام موسی بن جعفر(ع) و غیر از اینکه فرزند امام هستند خود ایشان دارای کرامت هستند به نحوی که خیلی از امام زاده ها زیارت نامه مئثور ندارند(زیارت نامه ای که از طرف امامان معصوم نوشته شده باشد) مثلا حضرت زینب کبری(س) با آن مقام شامخ و با آن عظمت زیارت نامه مئثور ندارد ولکن حضرت فاطمه معصومه(س) زیارت نامه مئثور دارد تا بتوان این شخصیت را با این عبارات زیارت کنیم و این نشان از عظمت و کرامت این شخصیت بزرگوار است.

وی افزود: میدانید که اهل بیت همه کریم هستند اما امام مجتبی(ع) در میان اهل بیت، معروف به کریم اهل بیت است و حضرت معصومه(س) نیز معروف به کریمه اهل بیت.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد: در فرازی از زیارت نامه مئثور این امام زاده بزرگوار میخوانیم که (ای فاطمه معصومه برای من در بهشت شفیع باش، برای تو در پیشگاه الهی جایگاهی والا هست) و این بانوی گرامی دارای مقام شفاعت هست و میتواند مورد شفاعت قرار بدهد و در بارگاه الهی شفاعت کند و این یکی از کرامات این بانوی بزرگوار است.

وی در ادامه گفت: در رابطه با روز دختر، این روز را به تمام دختران جامعه تبریک عرض میکنم و امیدوارم دختران ما بتوانند از حضرت معصومه(س) الگو بگیرند و بتوانند از معنویت ایشان استفاده کنند و همه مشمول شفاعت ایشان باشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید