22:45|یکشنبه, مهر 01 ,1403
تاریخ انتشار: 02 مرداد 1396 - 22:16
کد خبر: 6725

پروازهای فرودگاه ماکو تبدیل به پروازهای روزانه می شود

در نظر داشتیم که این پروازها را به پروازهای روزانه تبدیل کنیم، هرچند توافقی که با شرکت سپهران شد این بود از هفته اول ماه رمضان ظرف ده هفته، پروازها را به روزانه دو پرواز برسانیم.

پروازهای فرودگاه ماکو تبدیل به پروازهای روزانه می شود

حسین فروزان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در گفت و گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز، با اشاره به وضعیت فرودگاه ماکو گفت: ماکو دارای مزیت هایی است که هیچ منطقه آزادی از آن ها برخوردار نیست؛ از جمله این مزیت ها هم مرزی با دو کشور جمهوری خودمختار نخجوان و ترکیه می باشد.

وی با اشاره به این که فرودگاه آن یکی از مهم ترین اولویت هایی بود که برای رفت و آمد راحت تر گردشگران نیازمند آن بودیم افزود: زیر ساخت این منطقه در زمان تحویل به ما، به شدت عقب بود و فرودگاه نیز یکی از این زیر ساخت ها به شمار می رفت.

فروزان ادامه داد: پس از تحویل منطقه آزاد ماکو در شهریور ماه سال 92، نسبت به رسیدگی به این موارد اقدام کردیم و اکنون به دستاوردهای خوبی رسیدیم، اما هنوز نیز جا برای پیشرفت داریم.

وی با اشاره به سرمایه گذاری در زمینه زیرساخت های منطقه آزاد ماکو بیان کرد: جاده ای که دارای عرض 11 متری بوده و از مرکز استان 330 کیلومتر فاصله دارد، و چهار ساعت طول می کشد تا به این منطقه رسید، که روزانه مینیموم یک هزار تریلر از آن تردد می کند، آن جاده سبب می شود که نهایتا سرمایه گذار جذب نشود.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو خاطر نشان کرد: اگر قرار است از سرمایه گذار توقع داشته باشیم که 15 تا 17 ساعت سوار اتومبیل شده و از تهران تا ماکو را با خودرو طی کند، یقینا سرمایه گذاری صورت نمی گیرد، به همین دلیل فرودگاه را با نیت کانال ارتباطی هم مردم و هم سرمایه گذار را با ماکو نزدیک تر نماییم، در راس برنامه های خود قرار دادیم.

وی عنوان کرد: خرداد 93 عملیات اجرایی فرودگاه آغاز شده و یکسال پیش به بهره بهرداری رسید اما عملا افتتاح واقعی آن، اسفند ماه 95 پروازها شروع شده و اکنون نیز به صورت مرتب هر هفته سه بوئینگ 737 در روزهای فرد ترد دارند.

فروزان با اشاره به تبدیل پروازهای فرودگاه به پروازهای روزانه افزود: همچنین در نظر داشتیم که این پروازها را به پروازهای روزانه تبدیل کنیم، هرچند توافقی که با شرکت سپهران شد این بود از هفته اول ماه رمضان ظرف ده هفته، پروازها را به روزانه دو پرواز برسانیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید