22:49|یکشنبه, مهر 01 ,1403
تاریخ انتشار: 03 مرداد 1396 - 23:28
کد خبر: 6733

رانت گرفتن از سرمايه گذارها به بهاي نابودي شهر

سرمایه گذاری در ارومیه به آن شکل معنا و مفهوم خاصی ندارد و به آن شکل سرمایه گذاری های خاصی از سوی نهادهای دولتی و خصوصی دیده نمی شود.

رانت گرفتن از سرمايه گذارها به بهاي نابودي شهر

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، سرمایه گذاری یک مقوله خاص و مهم برای هر شهر است و پیشرفت هر شهر به میزان سرمایه گذاری درآن شهر وابستگی چشم گیر و بسیار زیادی را دارد؛ سرمایه گذاری جزو اولین مولفه های پیشرفت و ترقی هر شهر است و مسئولان مربوطه در این زمینه باید زمان و فرصت زیادی را به این کار اختصاص دهند.
سرمایه گذاری در ارومیه به آن شکل معنا و مفهوم خاصی ندارد و به آن شکل سرمایه گذاری های خاصی از سوی نهادهای دولتی و خصوصی دیده نمی شود.
 ارومیه در زمینه سرمایه گذاری یک کلان شهر نیست و این را به جرات می توان مطرح کرد که تنها نام کلان شهر بر آن نهاده شده است و هیچ اثری از کلان شهر بودن ندارد و این مصداقی از هیچ و پوچ است؛ در ارومیه پروژه های مناسبی دیده می شود ولی مناسب بودن این پروژه ها تنها در زمان ارائه ماکت آن پروژه ها است و طرح اجرایی آن زمین تا آسمان با آن ماکت متفاوت است.
در این زمینه مسئولان باید از سرمایه گذرانی که در بخش خصوصی حضور دارند نهایت استقاده را ببرند و تا آخرین توان و امکان خود و دستگاه های اجرایی از سرمایه گذاران حمایت کنند.
جالب است سرمایه گذاران داخلی و بومی شهر ارومیه در گرو مشکلات مانده و گره مشکلاتشان به دست مسئولان باز شدنی است و این موضوع به حمایت از سرمایه گذران داخلی و بومی در پروژه ها بازمی گردد؛ بخش دیگر حمایت از سرمایه گذاران به بانک ها نیز مربوط می شود به نوعی بانک ها می توانند با تخصیص و اختصاص دادن وام های مناسب از سرمایه گذاران حمایت و راه را برای ایجاد پروژه های مناسب باز کنند اما متاسفانه برای اخذ وام از بانک ها به قولی باید از هفت خان رستم عبور کرد و در حالیکه دریافت کنندگان وام به بانک ها سود نیز می دهند ولی باز هم بانک ها شرایطی بسیار پیچیده در سر راه سرمایه گذران قرار می دهند.
بایستی با همکاری میان مسئولان و مدیران ارشد بانک ها شرایط اخذ وام را راحت تر از قبل کنند تا سرمایه گذاران با خیالی آسوده و راحت مشغول بکار شوند و حداقل شرایط این است که سرمایه گذاران حمایت مسئولان را داشته باشند و صد البته این حمایت ها باید عملی باشد و تنها یک ادعا نباشند.
شرط اصلی پیشرفت و ترقی یک شهر ایجاد سرمایه گذاری و اشتغال برای جوانانی است چرا که بسیاری از مشکلات امروزی جوانان به نداشتن کار و درآمد کافی بر می گردد؛ بدون تعارف مسئولان باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند که تنها  نباید در ظاهر به سرمایه گذار داشته باشند و ادعای بوسیدن دست سرمایه گذاران را داشته باشند و در خفا دنبال رانت خواری باشند بلکه باید بستری مناسب و ایده آل برای پشتیبانی از پروژه ها ایجاد کنند و در غیر اینصورت هیچ سرمایه گذاری حاضر به سرمایه گذاری در ارومیه نخواهد بود.
مسئولان باید نگاه خود را به این زمینه تغییر دهند و مردم نیز با حمایت  و همکاری مسئولان و سرمایه گذاران موجب اعتلای اقتصادی ارومیه شوند.
تحولی شگرف و عظیم اقتصادی در ارومیه رخ می دهد به شرط عدم وجود رانت خواری برخی افراد در خفا !

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید