01:02|دوشنبه, مهر 02 ,1403
تاریخ انتشار: 05 مرداد 1396 - 00:05
کد خبر: 6743

استفاده از ظرفیت‌های موجود آذربایجان‌غربی مهاجرپذیری را افزایش می‌دهد

آذربایجان غربی پر از پتانسیل، موقعیت و ظرفیت می باشد و لذا می توانیم با استفاده از این امتیازات، مهاجر پذیری بسایری در این استان داشته باشیم.

استفاده از ظرفیت‌های موجود آذربایجان‌غربی مهاجرپذیری را افزایش می‌دهد

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، جلسه شورای اداری استان آذربایجان غربی، صبح امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار، نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، و معاون استاندار در سالن شهید عطایی استانداری آذربایجان غربی برگزار شد.

این جلسه به منظور رسیدگی و طرح مطالبات استانی برگزار شده و هرکدام از مسئولان با بیان خواسته هایی که به نوعی مهم تلقی می شدند، خواستار توجه ویژه به آذربایجان غربی شدند.

سید هادی بهادری، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان این که 40 درصد از اقتصاد کشور به وزارت کار مربوط می باشد گفت: استان آذربایجان غربی با توجه به ظرفیت ها و شاخص های موجود، نیازمند توجه است.

وی ادامه داد: در بحث کودکان و بازماندگان از تحصیل جز پنج استان نخست به شمار می رویم؛ در حوزه سلامت نیز جز آخرین های کشو بوده و تعداد یک هزار و 500 تخت بیمارستانی کمبود داریم؛ استان ما نیز 43 درصد از میانگین درآمد کشور پایین می باشد.

بهادری افزود: بیمه اقشار و بیمه کارگری نیز از مهم ترین مشکلاتی است که نیازمند توجه می باشد؛ قالیبافان و مساکن مهر از دیگر مسائلی است که نیازمند اهمیت و توجه ویژه است.

روح الله حضرت پور، نمیانده مردم ارومیه در ملس شورای اسلامی نیز در این جلسه حاضر بوده و با پرداخت به مسائل قشر محروم گفت: یکی از مسائلی که توجه بیشتر می طلبد، تشکل های کارگری می باشد؛ تسهیلات بانکی و وام های بدون بهره برای کارگران، اساسی به نظر می آید و نیزمند حمایت هستند.

وی بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی باید در زمیه جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی قدم بردارد و همچنین از ظرفیت این استان در کابینه نیز استفاده گردد، چراکه آذربایجان غربی جز استان های محروم به شمار رفته و حمایت از آن و استفاده ویژه از پتانسیل های آن، می تواند کمک بزرگی در پیشرفت آن داشته باشد.

رسول خضری، نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری با بیان این که باید به شعارهای برگزیده هر سال دقت کرده و نسبت به آن ها توجه بسیاری داشته باشیم گفت: این شعارها، نوعی تلنگر برای مسئولان، برای رسیدگی بهتر به اوضاع شهرها، استان ها و کشور محسوب می شود.

وی عنوان کرد: آذربایجان غربی، سر، چشم و گوش کشور ایران به شمار می رود، لذا توجه ویژه طلبیده و حمایت از آن در پیشرفت کشور نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت.

قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی با حضور در این جلسه با اشاره به این که دولت جدید با هدف گذاری رشد هشت درصدی، پای کار آمده است گفت: این هدف، دارای دو بار اساسی سرمایه گذاری و بهره وری می باشد.

وی اظهار کرد: استان ما احتیاج به سرمایه گذاری وسیع تری داشته و زمینه های آموزش های فنی و حرفه ای و تامین مالی اشتغال نیازمند سرمایه می باشد.

سعادت با بیان این که برای تحریک بازار فرش خوی و تکاب، سه میلیارد تومان از سوی دولت کمک شده خاطر نشان کرد: برای تامین مالی آموزش های حرفه ای نیز نیازمند کمک و توجه در آذربایجان غربی هستیم.

نادر نانبخش، مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: ارتقاء سطح درمانگاه در سلماس و ماکو به پلی کلینیک در عرض دوماه آینده یکی از اقدامات خوب سازمان می باشد.

وی با بیان این که افتتاح شش مرکز درمانی در استان در یک دهه قبل، از اقدامات مطلوب دولت تدبیر و امید بوده است افزود: در کار پروژه درمانی پیرانشهر، عملیات اجرایی دو پروژه درمانی سردشت نیز در سه هفته آینده آغاز خواهد شد.

نانبخش با اشاره به این که یک میلیون و 140 هزار نفر تعحت پوشش سازمان بیمه سلامت استان می باشند ادامه داد: بیمارستان خوی در عرض سه ماه آینده افتتاح خواهد شد.

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در جلسه شورای اسلامی نسبت به جمع بندی این جلسه پرداخته و با اشاره به این که برای استان آذربایجان غربی برنامه خواهیم داشت گفت: مطالعات استانی به درستی و به صورت وسیعی صورت گرفته است، لذا میزان مهارت استان را نیز اندازه می گیریم.

وی افزود: بخشی از برنامه های مورد نظر، برنامه های حوزه رفاهی می باشد، برای بازمانده های از تحصیل نیز اقداماتی صورت گرفته و همچنین به دنبال آن، بحث بیمه فراگیر نیز پیگیری خواهد شد.

ربیعی با بیان این که آمادگی بیشتر در حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی داریم ادامه داد: باید بدانیم که دولت برای چه و برای که رای آورده و به روی کار آمده است.

وی با بیان این که من مخالف خیلی از دیدگاه هایی هستم که رای سلبی از سوی مردم برای این دولت صادر شده است، هستم اظهار کرد: مردم به مسیر، برنامه و اهداف های برنامه ریزی شده رای داده اند؛ دولت روحانی دارای عقلانیت، سخت کوشی و دولتی اجماع و مدارا می باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان با اشاره به ظرفیت های استان آذربایجان غربی عنوان کرد: این استان پر از پتانسیل، موقعیت و ظرفیت می باشد و لذا می توانیم با استفاده از این امتیازات، مهاجر پذیری بسایری در آذربایجان غربی داشته باشیم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید