00:54|دوشنبه, مهر 02 ,1403
تاریخ انتشار: 07 مرداد 1396 - 23:54
کد خبر: 6769

فرهنگ ترافیک و رانندگی در خیابان ها

اینکه چرا ما در رانندگی حاضر نیستیم ابتدایی ترین قوانین و قواعد راهنمایی را رعایت کنیم به چه عواملی برمیگردد؟

فرهنگ ترافیک و رانندگی در خیابان ها

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز: از نکات قابل توجه در نحوه رانندگی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی برای دیگران، رانندگی و پیاده روی ما در خیابانهای سطح شهر است و جالب اینکه همگی خود از این وضع ناراحت اما در عمل کمترین همتی را نسبت به بهبود اوضاع از خود بخرج نمی دهیم.

 

اما اینکه چرا ما در رانندگی حاضر نیستیم ابتدایی ترین قوانین و قواعد راهنمایی را رعایت کنیم به چه عواملی برمیگردد؟

شاید مهمترین دلایل برای آن دروهله اول سطح فرهنگ وشعور خانوادگی در وهله دوم فرهنگ استفاده ازماشین ودروهله سوم شرایط محیطی موثر بررفتار فرد باشد که متاسفانه ما درجامعه ای زندگی میکنیم که به دلایل متعدد آنچه لازمه فرهنگ و فرهنگ شهری است رعایت نمی کنیم.

 

تا کنون این سوال را از خود پرسیده ایم که چرا باید در جامعه ما اگر کسی که به قانون پایبند باشد و سعی بر رعایت آن کند با مشکل روبروشده وبا اعتراض دیگران روبرو میشود و با این وجود وی مجبور میشود خود را همرنگ جماعت نماید که با وجود این امر وضعیت همان آش و همان کاسه باقی می ماند در حالی که به خوبی از تبعات آن یعنی تصادف،سرخوردگی .اتلاف وقت و ... آگاهی داریم.

بنابراین متوجه میشویم که راه حل مشکل، تنها فرهنگ فرد نیست و به خانواده ها مربوط نمیشود بلکه باید سایر دستگاه های اجرایی مرتبط از جمله شهرداری، آموزش وپرورش، وزارت ارشاد، راهنمایی و رانندگی و... نیز وارد عرصه شده وشرایط محیطی و قانونی را برای حل این معضل شهری فراهم کنند، چرا که اگر شرایط محیطی و قانونی فراهم نشود مطمعنا نصیحت ها و تذکرات لسانی به تنهایی کارساز نبوده و منجر به حل مشکل نمی شود.

 

برخلاف تصور برخی از آدمها نحوه رانندگی با اتومبیل بیش از ظاهر آن می تواند فرهنگ وسطح اجتماعی فرد را نمایان سازد زیرا چگونگی رانندگی با اتومبیل به خوبی نشان دهنده وجوه مختلف شخصیتی و رفتاری و درک اجتماعی راننده میباشد و نمونه بارز اخلاق اجتماعی وی میباشد.

بنابراین رعایت قانون و مقررات رانندگی و احترام به حقوق دیگران در هنگام رانندکی ناخودآگاه از شخصیت واقعی راننده منعکس شده وشعور و درک اجتماعی اورا مشخص میکند.

در اصل رانندگی یعنی رعایت قوانیین ومقررات رانندگی  و رعایت حقوق و حریم دیگران و همچنین گذشت میباشد، پس اگر میخواهیم در هنگام رانندکی همچنان شخصیت والای خود را نزد خانواده و دیگران حفظ کنید سعی کنیم با متانت وآرامش رانندگی کنیم و آرامش دیگران را برهم نزده و بر اعصاب خود مسلط بوده وحقوق دیگران را محترم بدانیم و خود را الگو قراردهیم وهمیشه به نظافت ماشین خود چه از داخل وچه ازبیرون حساس باشید وبه یاد داشته باشید که رانندگی سالم  نشان دهنده شخصیت والا وارزشمند ماست نه داشتن ماشین گرانقیمت و مدل بالا.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید