03:03|شنبه, مهر 28 ,1403
تاریخ انتشار: 08 مرداد 1396 - 00:21
کد خبر: 6770

سریال یورد با مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو ساخته می شود/امیدواریم مجموع فعالیت های انجام شده موجب توسعه فرهنگی استان شود

حضور فعال در فضای مجازی استان ، پیگیری مناسب احیاء دریاچه ارومیه، تقویت پوشش دیجیتال در مناطق روستایی، تقویت ارتباط با دانشگاهیان و نخبگان، ورود جدّی تر به عرصه طنز و سرگرمی و جوانان ، معرفی ظرفیت های توسعه استان، حضوری پر رنگ در جشنواره ها با تولیدات فاخر از دیگر برنامه های مرکز می باشد.

سریال یورد با مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو ساخته می شود/امیدواریم مجموع فعالیت های انجام شده موجب توسعه فرهنگی استان شود

مسعود مجرد مدیر کل صدا و سیمای استان آذربایجان غربی در گفت و گو با سرویس فرهنگی باریش نیوز گفت: اولویت های اصلی محتوایی برنامه سازی در سالجاری توجه به گفتمان سازی و شعار سال و اقتصاد مقاومتی ، بررسی پیرامون آسیب های اجتماعی (خصوصاً اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و مفاسد اجتماعی )، مهندسی فرهنگی با تقویت قرارگاه های پنج گانه مسجد و روحانیت ، مدرسه و معلّم ، بسیج و جوانان ، فرهیختگان و نخبگان، اشتغال و کار آفرینان می باشد همچنین ایجاد ستاد نکو داشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی جهت معرفی و تبیین مناسب دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی جزو برنامه های مرکز در سالجاری است.

وی ادامه داد: مسئولیت کمیته تبلیغات کنگره بزرگداشت 12000 هزار شهید استان نیز بر عهده صدا و سیمای استان می باشد که در این زمینه هم طراحی و برنامه ریزی لازم در حال انجام می باشد.

مجرد تصریح کرد: حضور فعال در فضای مجازی استان ، پیگیری مناسب احیاء دریاچه ارومیه، تقویت پوشش دیجیتال در مناطق روستایی، تقویت ارتباط با دانشگاهیان و نخبگان، ورود جدّی تر به عرصه طنز و سرگرمی و جوانان ، معرفی ظرفیت های توسعه استان، حضوری پر رنگ در جشنواره ها با تولیدات فاخر از دیگر برنامه های مرکز می باشد.

وی افزود: در سال 96 در حوزه سیما تصویب و تولید مستند های اشک کبود و پخت سپید در 2 قسمت 35 دقیقه ای با موضوع احیای دریاچه ارومیه و آخرین وضعیت فعلی آن و همچنین معرفی حیات وحش دریاچه ، مستند روزنه در 3 قسمت 30 دقیقه ای با موضوع اعتیاد و جوانان پرداخت به آسیب های اجتماعی ، مستند آخرین پرواز در 40 دقیقه به حادثه سقوط هواپیمایی مسافربری تهران  ارومیه ، مستند پهلوان محمد با پرداخت به زندگی مرحوم محمد باوند پور ورزشکار معلم اخلاق مستند حدیث سرو در ادامه ساخت مستند حدیث ماندگار که به معرفی علمای طراز اول استان و زندگینامه فعالیت ها و مبارزات آنان ، مستند های سیمین و زرین در 2 قسمت به معرفی رودخانه سیمینه و زرینه رود می پردازد.

مدیر کل صدا و سیمای استان آذربایجان غربی عنوان کرد: مستند در مسیر زاب به برای  رودخانه زاب از سرچشمه تا خروج از ایران و مستند زریاب خویی و مستند قرارگاه خوبان که معرفی قرارگاه حمزه سید الشهدا و شهیدان محمود کاوه ، محمد بروجردی ، حسن آبشناسان و شهید احمد کاظمی در 5 قسمت 30 دقیقه ای از اهم فعالیت های سیمای مرکز آذربایجان غربی در سال 96 می باشد .

این مقام اظهار داشت: آغاز تولید سریال (یورد) با مشارکت منطقه آزاد ماکو در 26 قسمت 40 دقیقه ای به زبان آذری که این سریال مراحل نگارش فیلمنامه و پیش تولید را طی می کند. تله فیلم حماسه دارلک نیز با نگاهی به زندگی و مجاهدت شهید مهدی امینی به زبان فارسی از دیگر فعالیت های سیمای آذربایجان غربی در سال 96 با موضوع پرداخت به فرهنگ ایثار و شهادت تهیه خواهد شد.

مجرد تصریح کرد: در حوزه صدا با تدابیر اتخاذ شده در تنظیم کنداکتور و بازنگری در طرح برنامه ها و تمرکز بر روی برنامه های پر مخاطب ، نسبت به افزایش میزان مخاطب و رضایتمندی اقداماتی در دست انجام است. طرح و پیگیری  مشکلات مردمی و پاسخ گیری از مسئولان ، تولید برنامه های امید بخش و نشاط آفرین و تقویت فرهنگ بومی با پرداخت به فولکلور منطقه از رویکرد های مهم رادیو چی چست در سال 96 است. این رادیو با 98 درصد رضایتمندی و 32 درصد مخاطب تنها رادیوی کشور است که به چهار زبان (آذری ، فارسی ، کردی ، و آشوری ) برنامه تولید و پخش می کند .

وی ادامه داد: برنامه های سلام یاشایش ، ائویمیز ایستکلر که به بیان مشکلات مردمی می پردازد و برنامه بیر آخشام بیر سلام  با رویکرد طنز توانسته است مخاطبان بسیاری را به خود جلب نماید؛ از سال 95 نهضت مستند سازی در رادیو در دستور کار قرار گرفت و در همین راستا مستند های فاخری از جمله حدیث عشق در خصوص زنده یاد ( محدث اورموی )، مستند ( اینچلی صدف ) با موضوع زندگی معرفی آثار مرحوم ده ده کاتب ، مستند ( حدیث خلیلان ) در مورد زندگی محمد بن خلیلان از مفاخر استان تهیه شد. مستند ( سودالی ) با موضوع زندگینامه شهید جاوید آهندوست که بسیار اثر گذار است. مستند تماشا در مورد زندگی حسین عبدالحسین زاده جانباز 70% دوران دفاع مقدس تهیه و پخش گردیده است .فعالیت های رادیو چی چست با اذان صبح شروع و تا ساعت 24 ادامه می یابد. 1 ساعت برنامه کردی و در انتها یک ساعت برنامه آشوری بصورت برونمرزی از رادیو پخش می شود. و جهت استفاده از ظرفیت تلویزیون دیجیتال در افزایش مخاطب و رضایت مندی رادیو، رادیو نما نیز راه اندازی شده که با استقبال خوبی مواجه شده است .

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در حوزه خبر به غیر از تولید و پخش خبر استان از  شبکه های سراسری و شبکه خبر ، 7 پخش خبر رادیویی و تلویزیونی داریم که 3 پخش در سیما و 4 پخش در رادیو ، اخبار استان را پوشش می دهند. پوشش اخبار شهرستان ها استان و پخش گزارشهای ساختار مند خبری از سراسر استان در کنار پوشش رویدادهای مرکز استان و گزارشهای رویدادی و تولیدی خبرنگاران حرفه ای واحد از سایر فعالیت های معاونت خبر مرکز می باشد. قابل ذکر است در همه شهرستانهای استان به غیر از مهاباد دفتر خبری راه اندازی و برای پوشش خبری و اطلاع رسانی خبرنگار مستقر گردیده است؛ خیز مناسب خبر استان با راه اندازی صفحه خبرگزاری استانی در شهریور سال 95 شروع شد که فعالیت های خبری در حوزه فضای مجازی توسعه یافته و می توان گفت که جزء اولین مراکز صدا وسیما در راه اندازی صفحه خبرگزاری در استان توسط ریاست محترم سازمان بوده است.

مسعود مجرد در پایان ابراز داشت: امیدوار هستم که مجموعه فعالیت های انجام شده قدمی باشد در رشد بیشتر فرهنگی و توسعه استان ، افزایش مخاطبین و حضور موفق تر مرکز در عرصه های جشنواره های ملّی و بین المللی و در نتیجه موجبات رضایتمندی مردم عزیز و شریف استان فراهم نماید.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید