00:58|شنبه, مهر 28 ,1403
تاریخ انتشار: 09 مرداد 1396 - 01:02
کد خبر: 6780

فالگیری و رمالی معضلی برای جامعه

فالگیری یک جرم است و باید این جرم به صورت چشم گیری از جامعه مان ریشه کن شود. 

فالگیری و رمالی معضلی برای جامعه

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز: اینده درخشانی داری، دلت صاف است، دشمن و بدخواه زیاد داری، مهره مار باید به همراه داشته باشی، نیتی در دل داری که باید به آن برسی وگرنه زندگیت از هم میپاشد و......این ها جملات و عباراتی هستند که شاید هر روزه از فالگیران به هنگام عبوراز خیابان میشنویم و یا اگر گذرمان به یک فالگیر افتاد شاهد شنیدن آن هستیم.

به قول خودشان فالگیری انواع گوناگون دارد: فال قهوه، فال چای، تاروت، شمع، پاسورو بسیاری دیگر که بسته به نوع مشکل ترجیح میدهند فال بگویند و برای هرکدام از آنها هزینه های متفاوتی دریافت میکنند به راستی نرخ رمالی و فالگیرزی چگونه برآورد میشود؟ روی چه حسابی هرکدام قیمت هایی میگیرند؟ تعدادی کم و تعدادی هزینه های بسیار!

اگرچه ممکن است فالگیری زیاد به چشم محققان اجتماعی نیاید ولی یکی از معضل های بزرگ جامعه ماست در این اواخر کتاب های آموزشی برای آن تالیف شده و حتی از اینترنت نیز به آموزش آن میپردازند.

اکثر کسانی که به فال میروند زنان و دختران جوانی هستند که مابین سن 18 تا 27 سال راغ دارند فالگیری نه تنها در بین عامه مردم رواج دارد بلکه بسیاری از دارندگان مدارک و مدارج دانشگاهی نیز فال میبینند و به فالگیر مراجعه میکنند.

فالگیری و رمالی در سال های اخیر در ایران بسیار افزایسش یافته این باوری است که رسانه ها و مطبوعات آن را ابراز میکنند حساسیت نسبت به این مسئله مختص جامعه ایران نیست بلکه بسیاری از جوامع نسبت به پدیده یا موضوع فالگیری حساسیت دارند و قوانینی برای آن وضع کرده اند.

جوانان زیلدی زندگیشان را با گفته های آن ها دست خوش تغییر قرار میدهند تمام حرف هایی که چه بسا خود فال بین به ان اعتقادی ندارد فالگیری یک جرم است و باید این جرم به صورت چشم گیری از جامعه مان ریشه کن شود. 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید