03:07|شنبه, مهر 28 ,1403
تاریخ انتشار: 09 مرداد 1396 - 21:50
کد خبر: 6782

تالار مرکزی ارومیه جز 8 تالار بزرگ کشور است/پروژه 93 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

تالار مرکزی ارومیه جزو هشت تالار بزرگ کشور است که در حال ساخت مراحل پایانی می باشد؛ تالار مرکزی ارومیه حدودا در 12 هزار مترمربع زمین در خیابان درستکار ارومیه در زیربنایی بالغ بر 18 هزار و 200  متر مربع در حال ساخت می باشد.

تالار مرکزی ارومیه جز 8 تالار بزرگ کشور است/پروژه 93 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر کریمی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی  در گفت و گو با سرویس فرهنگی باریش نیوز در خصوص تالار مرکزی ارومیه گفت: تالار مرکزی ارومیه جزو هشت تالار بزرگ کشور است که در حال ساخت مراحل پایانی می باشد؛ تالار مرکزی ارومیه حدودا در 12 هزار مترمربع زمین در خیابان درستکار ارومیه در زیربنایی بالغ بر 18 هزار و 200  متر مربع در حال ساخت می باشد.

وی ادامه داد: این تالار در سال 1386 کلنگ زنی شد ولی در سه چهار سال اول به غیر از خاکبرداری فعالیت دیگری انجام نگرفته بود؛ این تالار جزو طرح های ملی است و نمی توان برای آن از اعتبارات استانی مصرف کرد و باید از اعتبارات ملی برای آن استفاده کرد.

کریمی تصریح کرد: تالار مرکزی ارومیه در 3 طبقه شامل زیرزمین، همکف و بالکن در حال ساخت می باشد، این تالار دارای 2 سالن برای نمایش و تئاتر و دیگری برای موسیقی می باشد که دارای تکنولوژی و امکانات جدید و نو هستند و همچنین سن این سالن ها به صورت جک دار و الکترونیکی می باشد که در سطح کشور بی نظیر می باشد و همچنین برای این سالن ها، سالن های مجزا برای تمرین گروه های تئاتر و موسیقی  در نظر گرفته شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی افزود: انواع کارگاه های مناسب و مختلف، سالن نمایش نامه خوانی، کافی شاپ، گالری های مختلف، بخش پلاتو و بلاک باکس و دیگر امکانات موجود که امیدواریم خدمات فرهنگی و خوبی به مردم ارومیه ارائه دهد.

این مقام مسئول بیان کرد: تالار مرکزی ارومیه کار بسیار حجیم و بزرگی است که در بهترین کیفیت ساخته می شود و از نظر فیزیکی 93 درصد پیشرفت داشته است که بالغ بر 25 میلیارد تومان نیز برای این پروژه هزینه انجام شده است و اگر اعتباراتی در سفر ریاست جمهوری اختصاص داده شود این پروژه در سال 96 به اتمام خواهد رسید.

محمد باقر کریمی عنوان داشت: با صحبت هایی که انجام شده بحث مزایده و مناقصه سالن و نصب صندلی ها در حال انجام است و به زودی سالن ها تجهیز خواهند شد و امیدواریم این تالار در وقت مقرر به اتمام برسد و مورد بهره برداری قرار بگیرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید