21:04|یکشنبه, مهر 01 ,1403
تاریخ انتشار: 26 مرداد 1396 - 08:56
کد خبر: 6957

تعطیلی معدن طلا زرشوران صحت ندارد/ گام بزرگی در صنعت سنگ استان برداشته خواهد شد

طبق ماده 14، تبصره 6 از قانون معادن، حقوق دولتی هر معدن به حساب خزانه کشور واریز می شود و پس از آن 15% از این مبلغ از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور در اختیار همان استان دارای معدن قرار می گیرد.

تعطیلی معدن طلا زرشوران صحت ندارد/ گام بزرگی در صنعت سنگ استان برداشته خواهد شد

جعفرصادق اسکندری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان در گفت و گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز گفت: طبق ماده 14، تبصره 6 از قانون معادن، حقوق دولتی هر معدن به حساب خزانه کشور واریز می شود و پس از آن 15% از این مبلغ از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور در اختیار همان استان دارای معدن قرار می گیرد. 

وی در خصوص آخرین وضعیت کارخانه های  سنگ بری بزرگ مقیاس در استان گفت: به جهت این که 51% سهام این کارخانه متعلق به بخش خصوصی و 49% آن متعلق به بخش دولتی است لازم بود تا مراحل اداری ثبت مشترک شرکت طی شود، در حال حاضر اساسنامه این شرکت تنظیم شده و سازمان ایمیدرو به عنوان بخش دولتی شرکت اعتباری معادل 15میلیارد تومان به عنوان سرمایه اولیه اختصاص داده است، شرکاء بخش خصوصی نیز متشکل از یک سرمایه گذار استانی و یک سرمایه گذار معتبر از استان اصفهان در این پروژه فعالیت دارند. 

اسکندری افزود: ظرفیت تولید این دو واحد رقمی معادل با تمامی کارگاه های سنگ بری استان خواهد بود و گامی بزرگ در جهت پیشرفت اقتصاد استان محسوب می شود. 

وی در خصوص اخباری مبنی بر تعطیلی معدن طلای زرشوران تکاب خاطرنشان کرد: چنین چیزی صحت ندارد، واحد فراوری این معدن در دست بخش دولتی می باشد و حقوق کارکنان این بخش به موقع پرداخت می شود اما این احتمال وجود دارد که پیمانکاران در بخش های پشتیبانی، حمل و نقل و یا امثالهم به عنوان متولی بخش خصوصی با کارگران به مشکلاتی بر بخورند که این هم موجب تعطیلی معدن نمی شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید