20:54|یکشنبه, مهر 01 ,1403
تاریخ انتشار: 28 مرداد 1396 - 23:19
کد خبر: 6976

احداث نیروگاه بادی در اشنویه

باتوجه به شرایط سرزمینی و توپوگرافی شهرستان، نقاط مستعد جهت احداث نیروگاه بادی وجود دارد که توسط هواشناسی مطالعات اولیه صورت گرفته است.

احداث نیروگاه بادی در اشنویه

اسعد خضری، فرماندار اشنویه در گفت و گو با سرویس اقتصادی باریش  نیوز، با اشاره به جذب سرمایه گذار و اقدامات صورت گرفته در این راستا گفت: یکی از معضلات کنونی جامعه که ناشی از تحریم های ظالمانه قبل از برجام بوده است، کاهش سرمایه گذار خارجی و تعطیلی کارخانجات و کارگروه های فعال کشور است.

وی با بیان این که دلیل تعطیلی کارخانجات، نبود مواد اولیه و قطعات مورد نیاز به سبب وجود تحریم ها می باشد افزود: اقداماتی در راستای جذب سرمایه و سرمایه گذاری برای احداث بازارچه کالاهای مرزی انجام گرفته است.

خضری ادامه داد: باتوجه به شرایط سرزمینی و توپوگرافی شهرستان، نقاط مستعد جهت احداث نیروگاه بادی وجود دارد که توسط هواشناسی مطالعات اولیه صورت گرفته است.

وی با اشاره به این که شرایط اقلیمی و طبیعی شهرستان بسیار مناسب برای جذب سرمایه گذار در بخش گردشگری و بوم گری می باشد تصریح کرد: اشنویه دارای آثار تاریخی و باستانی بسیاری در بخش میراث فرهنگی و گردشگری است.

خضری بیان کرد: یکی دیگر از بخش های سرمایه گذاری، بخش صنایع فرآوری به دلیل داشتن باغات میوه و تولید میوه های با کیفیت بالا می باشد.

وی اظهار کرد: وجود مراتع سرسبز و تولید گوشت قرمز ارگانیک نیز شرایط را برای احداث کشتارگاه و واحد بسته بندی گوشت بره با برند ارگانیک مخصوص صادرات فراهم نموده است.

فرماندار اشنویه با اشاره به این که تعداد 18 واحد سردخانه فعال و شش واحد در حال اجرا وجود دارد عنوان کرد: مجوز احداث واحد تولید مبلمان نیز صادر و در مرحله تکمیل و راه اندازی می باشد.

خضری گفت: شهرک صنعتی اشنویه دارای 32 واحد فعال می باشد که تعدادی از این واحدها از کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش رنج می برند؛ شهرک صنعتی نالس در حال آماده سازی بوده و برق رسانی، حفر چاه آب و انتقال آب انجام گرفته و درحال اجرا می باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید