21:09|یکشنبه, مهر 01 ,1403
تاریخ انتشار: 30 مرداد 1396 - 04:13
کد خبر: 6991

مرکز داوری دعاوی ملکی پروسه زمانی حل مشکلات املاک را کاهش داده است

مرکز داوری دعاوی ملکی برای اولین بار در سطح کشور جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد؛ این مرکز می تواند تمامی مشکلات حقوقی زمین ها و املاک را بر طرف کند که آن نیز دارای شروطی همچون اینکه باید باید در قراردادها شرط داوری قید شود، از این پس هر مشکلی که در زمینه املاک به وجود می آید مرکز دعاوی ملکی به آن رسیدگی می کند و رای آن نیز همانند رای دادگاه لازم الاجرا است.

مرکز داوری دعاوی ملکی پروسه زمانی حل مشکلات املاک را کاهش داده است

شاهرخ پیری رئیس اتحادیه مشاورین املاک ارومیه  در گفت و گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز در خصوص مرکز داوری دعاوی ملکی گفت: مرکز داوری دعاوی ملکی برای اولین بار در سطح کشور جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد؛ این مرکز می تواند تمامی مشکلات حقوقی زمین ها و املاک را بر طرف کند که آن نیز دارای شروطی همچون اینکه باید باید در قراردادها شرط داوری قید شود، از این پس هر مشکلی که در زمینه املاک به وجود می آید مرکز دعاوی ملکی به آن رسیدگی می کند و رای آن نیز همانند رای دادگاه لازم الاجرا است.

وی ادامه داد: این مرکز پروسه های زمانی حل مشکلات را از یک سال به چند روز کاهش داده است؛ هزینه های این مرکز بسیار کم می باشد و نیازی به وکیل و... ندارد؛ فلسفه مرکز دعاوی ملکی مردمی بودن است و با اقداماتی که انجام می دهیم باری از دوش قوه قضائیه بر می داریم و یار و همراه دادگستری هستیم نه رقیب آن.

شاهرخ پیری تصریح کرد: حقوقدان های مجرب و خبره در این مرکز فعالیت کرده و رای صادر می کنند؛ مرکز داوری هم اکنون در خیابان حسنی با حضور پرسنل و 10 داور، مامور ابلاغ و... که با گسترش در آینده مواجه خواهد شد فعالیت می کند.

این مقام در رابطه با وضعیت بازار املاک ارومیه گفت: از پایان سال 91 تا سال 96 بازار با رکود مواجه شده است ولی خوشبختانه با صحبت های از سوی هیئت دولت انجام شده است امیدوار به احیای صنعت ساختمان هستیم که با احیای این صنعت چندین شغل نیز ایجاد می شود.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک ارومیه ادامه داد: به خریداران واقعی اطلاع می دهیم که هم اکنون بهترین زمان خرید است و باید سریعا نسبت خرید ملک اقدام کنند زیرا در غیر اینصورت با احتمال جنبش بازار دیگر توان خرید نخواهند داشت.

شاهرخ پیری در پایان خاطر نشان کرد: در عرصه شهر ارومیه با انتخابات مناسبی که برای شورای اسلامی شهر ارومیه انجام شده است از این مسئولان تقاضا از کسانی که به چرخه صنعت ساختمان قدم می گذارند بسته های تشویقی ایجاد کنند و از قیمت های نجومی استفاده نکنند تا آن دسته که از صنعت ساختمان فاصله گرفته اند دوباره به این صنعت بازگردند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید