22:55|یکشنبه, مهر 01 ,1403
تاریخ انتشار: 31 مرداد 1396 - 23:12
کد خبر: 7006

اکثر فعالیت های شرکت شهرک های صنعتی مربوط به واحدهای کوچک مقیاس است

توسعه خوشه ای صنعت شامل 4 خوشه عرقیات گیاهی، خوشه سنگ ها تزئینی، خوشه فرآوری محصولات باغی و خوشه بسته بندی عسل در این قسمت و بخش حمایتی است که این 4 خوشه با توجه با پتانسیل استان تشکیل شده است.

اکثر فعالیت های شرکت شهرک های صنعتی مربوط به واحدهای کوچک مقیاس است

احسان جوی مدیر عامل شهرک های صنعتی استان آذربایجان غربی در گفت و گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز گفت: فعالیت ما بیشتر مربوط به واحدها کوچک مقیاس است و برای اینکه از این واحدها حمایت انجام دهیم تعدادی برنامه داریم.

وی ادامه داد: توسعه خوشه ای صنعت شامل 4 خوشه عرقیات گیاهی، خوشه سنگ ها تزئینی، خوشه فرآوری محصولات باغی و خوشه بسته بندی عسل در این قسمت و بخش حمایتی است که این 4 خوشه با توجه با پتانسیل استان تشکیل شده است.

جوی تصریح کرد: لاجرم ما به بخش واحدهای بزرگ مقیاس ورود نمی کنیم و با حمایت هایی که انجام می شود موجب توسع بازارو افزایش توان ظرفیت تولید محصولات می شود که تا کنون نیز موفق شده ایم 2 کنسرسیوم صادراتی متشکل از واحدها تشکیل دهیم که توان صادراتی این محصولات را افزایش می دهد.

مدیرعامل شهرک های صنعتی استان آذربایجان غربی ادامه داد: از دیگر طرح های حمایتی می توان به برگزاری کلاس های آموزشی، شناسایی نیازهای فن آورانه اشاره کرد.

جوی گفت: یکی از مهم ترین بحث ها بحث تامین مالی واحدهای صنعتی است که در این رابطه شرکت شهرک های صنعتی به عنوان همکار کارگروه تسهیل و رفع موانع استان آذربایجان غربی فعالیت می کند و شرکت هایی که اگر از آن ها حمایت مالی شود در بازاریابی و تولید محصول مشکل نداشته باشند حمایت مالی از طریق سیستم های بانکی انجام می شود.

وی ادامه داد: شرکت شهرک های صنعتی استان آذربایجان غربی به عنوان شرکتی دولتی زیر نظر شرکت شهرک های صنعتی ایران فعالیت می کند؛ حمایت هایی که انجام می شود توسط سازمان طی برنامه هایی به ما ارائه می شود و مکلف به اجرای آن هستیم و برنامه ها طی برش های استانی ابلاغ می شود و برنامه هر استان مشخص می شود و ما در قالب برنامه ارائه شده فعالیت می کنیم.

 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید