05:00|شنبه, مهر 28 ,1403
تاریخ انتشار: 04 شهریور 1396 - 20:53
کد خبر: 7040

باز شدن پای تجملات به کیف مدارس دانش آموزان

تجمل گرایی واژه ای ناخوشایند بوده و ناخوشایندتر از آن، اجازه حضور چنین لوازم التحریرهایی در کیف مدارس فرزندانمان است.

باز شدن پای تجملات به کیف مدارس دانش آموزان

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز، با نزدیک شدن به بازگشایی مدارس، خانواده ها در هیاهوی تهیه و خرید مایحتاج فرزندان خود برای شروع سال تحصیلی جدید می باشند.

در این میان افراد زیادی نیز با توجه به نیاز بازار در چنین روزهایی و تقاضای خریداران به فروش وسایل مدارس و کیف و کفش و لوازم التحریر روی آورده اند و می توان گفت بخش بسیاری از تمرکز خود را به فروش لوازم فانتزی اختصاص داده اند.

اگر کمی دقت کنیم شاهد این موضوع خواهیم بود که پای تجملات به کیف مدارس کودکان نیز باز شده است و خانواده ها بیشتر به طرف لوازم و وسایل لوکس، گران قیمت و چشم گیرتر رفته اند.

تجمل گرایی واژه ای ناخوشایند بوده و ناخوشایندتر از آن، اجازه حضور چنین لوازم التحریرهایی در کیف مدارس فرزندانمان است.

این که کودکان از سنین پایین سمت چنین لوازمی می روند، بخشی مربوط به خود ما و بخشی نیز مربوط به جامعه است، لذا می توان در مرحله نخست با کنترل خویش و در مرحله بعدی نیز با نهادینه کردن رفتارهای صحیح، این فرهنگ نادرست را ریشه کن کنیم.

رفتن به سمت وسیله های فانتزی و غیر بومی کودکان، به طریقی سبب فخر فروشی هر یک از دانش آموزان به یکدیگر می شود، لذا با عدم جلوگیری از چنین رفتارهایی، باید منتظر آسیب های اجتماعی این موضوع نیز باشیم؛ چراکه آسیب اجتماعی در سطح جامعه از مشکلات بسیار کوچک آغاز شده و به اثری مخرب و غیر قابل پیشگیری و درمان می رسد.

بهتر است در همین روزها و همین سنین کم به کودکانمان آموزش درست زندگی کردن را شروع کرد و به آنها آموخت که یادگیری و کشف استعدادها و تهیه وسایل به اندازه نیاز، صحیح بوده و می توان به روش کاملا نرمال و معمولی نیز در مدرسه به سر کرد، لذا این که سال هاست به حذف کاغذ تاکید کرده و می توان از امکانات و تکنولوژی در راستای یادگیری استفاده کرد و همچنین با این اقدام، طرز استفاده درست  و منطقی را از دنیای تکنولوژی، به کودکان آموخت.

انتظار می رود خانواده ها در این روزهای پر شور، دقت خود را بیشتر روی تامین نیازهای روحی و روانی، سلامت جسمی و ذهنی، عادات درست، آموزش خرید صحیح و لوازم مورد نیاز کودک متمرکز کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید