07:18|شنبه, مهر 28 ,1403
تاریخ انتشار: 05 شهریور 1396 - 01:20
کد خبر: 7046

جشنواره بین المللی قصه گویی در ارومیه برگزار می شود

مرحله استانی جشنواره بین المللی قصه گویی، یا در شهرستان ماکو و یا در ارومیه برگزار می شود؛ همچنین دارای دو بخش قصه گویی و مقالات با پنج محور خواهد بود.

جشنواره بین المللی قصه گویی در ارومیه برگزار می شود

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز، جواد زاهدی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی، در جمع خبرنگاران گفت: چهار فعالیت ملی در شهریور ماه صورت خواهد گرفت که از هفتم این ماه، نشست کارشناسان آفرینش های هنری منطقه یک کشور برگزار خواهد.

وی با بیان این که آذربایجان غربی به عنوان دبیر و شرکت کننده در این نشست حضور خواهد داشت افزود: آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان و قزوین دیگر استان های شرکت کننده در این نشست هستند.

زاهدی ادامه داد: نشست مذکور، به مدت دو روز بوده و با محوریت تحلیل آثار نقاشی توسط کارشناسان منطقه یک، عملکرد کیفی شش ماهه منطقه یک بررسی خواهد شد.

وی با بیان این که این نشست برای استان بسیار موثر خواهد بود تصریح کرد: اردوی استانی نیز به مدت سه روز در اردوگاه معلم برای دختران، در قالب بیتوته با موضوع تاریخی هنری و با هدف اجتماعی شدن کودکان و امکان تجربه زندگی به صورت مستقل برگزار خواهد شد.

زاهدی اظهار کرد: این اردو 13 تا 16 شهریور ماه با حضور 65 کودک برگزار خواهد شد؛ کارگاه تاریخ خط، کارگاه بهره وری آب، کارگاه ساخت المان های محیطی، بازدید از موزه مردم شناسی، اجرای بازی های محلی، تفریحات فرهنگی از جمله برنامه مشاعره، معرفی بهترین کتابی که خواندم، احکام و نماز از دیگر برنامه هایی است که در این ماه برگزار می شوند.

وی با بیان این که برنامه دو پنجره از دیگر برنامه های مهم شهریور ماه حساب می شود عنوان کرد: این برنامه شامل دو بخش ادبی به سوی کودکان و بخش ادبی به سوی خالقین آثار هنری و ادبی می باشد که در این برنامه نیز 20 ام شهریور ماه میزبان نویسنده فاخر، مصطفی رحمان دوست خواهیم بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری مرحله استانی جشنواره قصه گویی در 27 و 28 شهریور ماه افزود: این جشنواره یا در شهرستان ماکو و یا در ارومیه برگزار می شود؛ همچنین به صورت بین المللی و دارای دو بخش قصه گویی و مقالات با پنج محور می باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید