22:48|یکشنبه, مهر 01 ,1403
تاریخ انتشار: 05 شهریور 1396 - 08:40
کد خبر: 7047

نبود نظارت جدی بر قیمت کالاهای عرضه شده در بازار

نبود نظارت کافی بر قیمت‌ها و عدم برخورد قانونی با افراد متخلف باعث شده تا در این روزهای پرهیاهواز سال بر تعداد افراد سودجو افزوده شود؛ در حالی که اگر ثبات قیمت در تمامی نقاط شهر و تمامی مراکزخرید تنظیم شود مردم مجبور به تحمل شرایط کنونی نخواهند بود.

نبود نظارت جدی بر قیمت کالاهای عرضه شده در بازار

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، این روزها، بازارها و مراکز خرید آذربایجان غربی به ویژه ارومیه، مانند تمامی استان های کشور، رنگ و بوی دیگری دارد؛ از یک طرف خرید لوازم و وسایل مدارس و از سوی دیگر خرید مایحتاج، آذوقه زمستانی کسب و کار بازاریان و تاجران استان را داغ تر نموده است.

تابستان، مخصوصا شهریور ماه و روزهای پایانی تابستان در کنار تمامی زیبایی و شور و شوقش مجالی برای تامین نیازها، مایحتاج ضروری و کلیه فصول سرد سال و مدارس کودکان در خانواده ها به شمار می‌رود ولی سرسام آور بودن قیمت ها در بازارها و مراکز خرید در روزهای پایانی تابستان موجب رونق دستفروشی، و در پی آن کیفیت پایین لوازم شده است.

قیمت بالای پوشاک، حبوبات، لوازم خانگی، کیف، کفش، لوازم التحریر و سایر اقلام مورد نیاز و پرفروش این فصول از سال، در برخی مواقع تامین آن را از عهده و توان اقتصادی سرپرست خانوار خارج می کند. 

درپی بالا بودن قیمت بیشتر اقلام مورد نیاز متقاضی، در بازار، سیل عظیمی از مردم به سوی وسایل و لوازم با قیمت های پایین تر و در نتیجه دستفروشان روانه می کند.

دلیل رجوع مردم به دستفروشان را می توان توان پایین خرید مردم، عدم اطلاع از کیفیت کالاها و استاندارد بودن آن ها است، لذا با وجود این که در بازار نیز نسبت به کیفیت دقت بیشتری شده ولی قیمت های سرسام آور سبب دوری مردم از آن می شود.

البته کیفیت در تمام بازار مطلوب نیست و اگر کمی بیشتر، به قیمت لوازم و اقلام مختلف دقت کنیم شاهد قیمت های متفاوت یک نوع جنس در مغازه های مختلف خواهیم بود و این خود دلیلی بر هجوم دستفروشان به معابر و خیابان های اصلی شهر شده است.

اگر نظارت کافی و دقیق بر قیمت‌ها صورت گیرد و در فصول مختلف سال من جمله پایان تابستان و ایام عید مکان هایی برای عرضه و فروش وسایل و اقلام مورد نیاز درنظر گرفته شود خود سبب ایجاد فرصت شغلی مناسب و کاهش آمار بیکاری در استان خواهیم بود.

چاره اندیشی بر نظارت بر قیمت ها نه تنها جلوی سود جویی برخی از فروشندگان را در زمان تقاضای بیشتر کالا خواهد گرفت، بلکه توان خرید مردم را از مکان های مناسب خرید، بالا خواهد برد.

نبود نظارت کافی بر قیمت‌ها و عدم برخورد قانونی با افراد متخلف باعث شده تا در این روزهای پرهیاهواز سال بر تعداد این افراد افزوده شود؛ در حالی که اگر ثبات قیمت در تمامی نقاط شهر و تمامی مراکزخرید تنظیم شود مردم مجبور به تحمل شرایط کنونی نخواهند بود.

انتظار می رود مسئولین مربوطه به ویژه تعزیرت، با نظارت بر قیمت ها و تنظیم و ثبات آن ها در بازار بتوانند رضایت مردم را در این روزهای پرمتقاضی  جلب نمایند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید