21:00|یکشنبه, مهر 01 ,1403
تاریخ انتشار: 05 شهریور 1396 - 22:31
کد خبر: 7048

39 هزار واحد مسکونی مسکن مهر در آذربایجان غربی تکمیل شده است

3 هزار و 300 واحد مسکن مهر فاقد متقاضی است و پرونده مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز بسته شده است.

39 هزار واحد مسکونی مسکن مهر در آذربایجان غربی تکمیل شده است

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، صبح امروز در جلسه شورای حمل و نقل استان آذربایجان غربی که با حضور ابراهیم مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی استان، صادق ضیائیان مدیرکل هواشناسی استان، ارصلان شکری معاون اداره کل راه و شهرسازی استان، عیسی بشارتی مدیر بنادر و دریانوردی دریاچه ارومیه و علیرضا سورچی مدیر عامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آذربایجان غربی برگزار شد.
در ابتدای این جلسه ابراهیم
مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی گفت: 6 کیلومتر از محور ارومیه میاندوآب و همچنین 10 کیلومتر بزرگراه بین میاندوآب به بوکان و 15 کیلومتر نیز روکش آسفالت در شاهین دژ به اتمام رسیده است؛ در هفته دولت دو تقاطع غیر هم سطح افتتاح خواهد شد.
ابراهیم مبارک قدم خاطر نشان کرد: 20 کیلومتر ریل گذاری از پروژه راه آهن مراغه به ارومیه باقی مانده است که از دو سمت به صورت دستی و مکانیزه انجام می‌شود.
وی ادامه داد: 19 شهریور امسال در مراسم افتتاح متمرکز این واحدهای مسکن مهر با حضور قائم مقام وزیر در سایت های نمونه برگزار می‌شود، در کل 52 هزار واحد مسکونی مهر توسط آذربایجان غربی تعهد شده بود که از این رقم 39 هزار واحد مسکونی تکمیل شده است.
مبارک قدم افزود: 3 هزار و 300 واحد مسکن مهر فاقد متقاضی است و پرونده مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز بسته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی تصریح کرد: اجرای پروژه مسکن مهر در  10 شهر استان با پیشرفت فیزیکی بالای 95 درصد همراه می باشد ولی روند پیشرفت فیزیکی مسکن مهر در 3 شهر ارومیه٬ مهاباد و سردشت پایین‌تر از میانگین استانی است.

ارصلان شکری معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در ادامه این نشست تاکید کرد: نگهداری ۱۲۰۰۰ کیلومتر،  ۵ پایانه مرزی با بیش از ۴۰۰ دستگاه ماشین آلات و... در حوزه فعالیتی این اداره است.
وی افزود: ۱۵ میلیارد تومان برای ایمن سازی راههای مواصلاتی استان تاکنون هزینه شده است.
شکری گفت: در حال حاضر ۴۴ نقطه پرحادثه در استان وجود دارد که ۲۵ نقطه آن آشکارسازی شده است و ۵۸ دوربین نظارت تصویری در جاده های استان نصب شده است.
صادق ضیائیان مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی در این جلسه از افتتاح ۱۴ ایستگاه تمام اتوماتیک و تمام خودکار هواشناسی تا پایان شهریورماه جاری در سطح استان خبر داد و گفت : همچنین سامانه نیاز آبی استان برای استفاده در حوزه کشاورزی و کاهش مصرف آب طراحی شده است
.
عیسی بشارتی مدیر بنادر و دریانوردی دریاچه ارومیه در این نشست خبری گفت: عمده کار این حوزه علاوه بر آموزش، نظارت بر حوزه دریاچه ارومیه است و تمامی حرکت شناور ها و قایقرانی با مدیریت این دفتر انجام می گیرد.

وی از در دستور کار قرار دادن گواهی قایقرانی در آینده نزدیک در دفتر ارومیه خبر داد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید