20:51|یکشنبه, مهر 01 ,1403
تاریخ انتشار: 06 شهریور 1396 - 08:15
کد خبر: 7055

47 روستای آذربایجان‌غربی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند

47 روستای آذربایجان غربی با جمعیتی بالغ بر 25 هزار و 925 نفر همزمان ابا هفته دولت، از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند شدند.

47 روستای آذربایجان‌غربی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، کاظم محمدی اقدم در مراسم افتتاح مجتمع آبرسانی شهدای لک، پر گفت: 47 روستای آذربایجان غربی با جمعیتی بالغ بر 25 هزار و 925 نفر و اعتباری بالغ بر 118 میلیارد ریال همزمان ابا هفته دولت، از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند شدند.

وی با اشاره به افتتاح مجتمع آبرسانی شهدای لک، پر افزود: مجتمع حیدرلوی سیر در روستای کلیسای سیر با 12 خانوار و 36 نفر جمعیت با اعتبار هزینه شده از محل اعتباری استانی 577 میلیون ریال و صندوق 635 میلیون ریال یکی از پروژه های افتتاح شده می باشد.

محمدی اقدم ادامه داد: مجتمع لک، پر در روستای زنبلان و حصار بهرام خان، مجتمع ریحان آباد در روستای ریحان آباد و دده سقی از دیگر پروژه های افتتاحی می باشند که در مجموع 8928 میلیون ریال برای آن ها هزینه صرف شده است.

قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: از زمان استانداری بنده در دوره قبل تاکنون مطالعات ۱۷ سد انجام شد و برخی به بهره برداری رسیدند؛ سیاست گذاری های دولت های قبل برای استفاده از سدها خوب نبود و مشکل خشک شدن دریاچه ارومیه پیش آمد.

وی با اشاره به این که امیدواریم در دولت دوازدهم سد نازلو اجرایی شود و برای آب شرب منطقه استفاده شود افزود: اگر حضور مردم نباشد کارها پیش نمی رود، خزانه ها خالی شده و درآمدهای دولت محقق نمی شود و نمی توانیم پول نقد به پیمانکاران بدهیم و اسناد خزانه ارائه شود.

سعادت اظهار کرد: عملکرد دولت یازدهم در شرایطی بود که علی رغم مشکلات مالی در روستاها از لحاظ آسفالت، طرح هادی، گازرسانی و آبرسانی اقدامات بزرگی انجام شد.

وی ادامه داد: مردم خدمت می خواهند و ما وظیفه داریم کسی که بخشی از مسئولیت را به عهده می گیرد پیگیر امورات آن مسول نیز باشیم.

سعادت با بیان این که خدمات عمومی باید در روستاها توسعه یابد عنوان کرد: بیسواد زیادی در استان داریم و مشکلات عدیده ای در بخش آموزش و مدارس نیز وجود دارد؛ طرح ها و پروژه های ورزشی نیمه تمام را به بخش خصوصی واگذار میکنیم.

استاندار آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: از همه کسانی که کمک کنند، حمایت می کنیم و با شرایط اقتصادی حال حاضر به هیچ عنوان قدرت شروع پروژه جدید ورزشی نداریم و باید طرح های نیمه تمام به پایان برسند.

وی در پایان به تهیه نقشه برای طرح های هادی روستاهای استان اشاره کرده گفت: آماده اجرای آن ها بوده و اعتبارات ویژه درنظر گرفته شده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید