23:03|یکشنبه, مهر 01 ,1403
تاریخ انتشار: 06 شهریور 1396 - 21:50
کد خبر: 7057

فضای اشتغالی با 3 مانع اصلی ساختاری، اقتصادی و اجتماعی رو به رو است

شاخص استخدام و اخراج کارمندان در نهادها و ادارات مهم است و باید مورد توجه قرار بگیرد و این اقدامات بر اساس معیارهایی انجام بگیرد؛ در فضای اشتغالی 3 مانع اصلی ساختاری، اقتصادی و اجتماعی وجود دارد.

فضای اشتغالی با 3 مانع اصلی ساختاری، اقتصادی و اجتماعی رو به رو است

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، رضا نقی زاده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: شاخص استخدام و اخراج کارمندان در نهادها و ادارات مهم است و باید مورد توجه قرار بگیرد و این اقدامات بر اساس معیارهایی انجام بگیرد؛ در فضای اشتغالی 3 مانع اصلی ساختاری، اقتصادی و اجتماعی وجود دارد.

وی ادامه داد: الان فرزندان ایران زمین برای ورود به عرصه کار اشتغالی هدف خود را در ورود به  بدنه بخش دولتی قرار می دهند در حالیکه باید در این رابطه نسبت به کارآفرینی اقدام کنند چرا که تنها 0/47 درصد از جمعیت ایران کار آفرین هستند.

نقی زاده تصریح کرد: در ایران نرخ بیکاری دو رقمی است و این نرخ بیکاری ایران در سال 95 در حدود 12% بود در شرایطی که رقم مشارکت و درخواست کار در ایران نشان دهنده جوانی و فعال بودن ایران است ولی بیکاری زیادی در ایران وجود دارد و در سرزمینی که تعداد شرکت های دانش بنیان کم است قطعا فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار می مانند؛ فارغ التحصیلان دانشگاهی ما از پارامتر تجربه بی بهره هستند و باید جسم و روح جوانان خود را برای کار آماده کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان غربی گفت: 9 رسته مهم با 2 رسته پوشاک و آی تی و آی تی سی انتخاب شده و سعی در قرار دادن آن ها در طرح تکاپو داریم. 

نقی زاده با بیان اینکه سردشت بیشترین و ماکو کمترین نرخ بیکاری را در استان آذربایجان غربی دارند گفت:  تعاونی ظرفیت بسیار بزرگ و مطرحی در دنیا است و بالاترین ارزش یک تعاونی به موجودیت آن تعاونی بستگی دارد که یکی از رسالت هایی که داریم این است که روستا تعاون را ایجاد کنیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید