20:52|یکشنبه, مهر 01 ,1403
تاریخ انتشار: 07 شهریور 1396 - 22:12
کد خبر: 7059

210 هزار و 749 مسافر ایرانی و خارجی از پایانه مرزی سرو تردد داشته اند

در پنج ماهه گذشته، 210 هزار 749 مسافر ایرانی و خارجی از پایانه مرزی سرو تردد کرده اند که 67 هزار و 565 نفر مسافر خارجی و 143 هزار و 184 نفر مسافر ایرانی بوده اند.

210 هزار و 749 مسافر ایرانی و خارجی از پایانه مرزی سرو تردد داشته اند

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، عبدالحسین علی اکبری، مدیرکل حمل و نقل جاده ای و راهداری آذربایجان غربی در بازدید سالن مسافری پایانه مرزی سرو گفت: سهم آذربایجان غربی از پایانه های مرزی کشور 23 درصد می باشد.

وی با اشاره به این که دارای ظرفیت ویژه ای در حصوص پایانه ها می باشیم افزود: از رسالت های مهم سازمان، تکمیل زیرساخت های پایانه های مرزی است.

علی اکبری ادامه داد: استان دارای 4 پایانه مرزی بازرگان، تمرچین، سرو و رازی می باشد که مبلغ 50 میلیارد تومان پروژه در حال اجرا در این پایانه ها داریم.

وی با بیان جزئیات پروژه های مرزهای مذکور اظهار کرد: مبلغ پیمان برای بازرگان 157 میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی 55 درصد و تمرچین دارای 142 میلیارد ریال مبلغ پیمان می باشد.

علی اکبری عنوان کرد: مرز رازی دارای 81 میلیارد ریال مبلغ پیمان است که سماندهی رودخانه قطور و احداث پل روی رودخانه قطور از برنامه های قابل اجرا در آن منطقه می باشد؛ تاکنون هیچ زیر ساختی در این مرز صورت نگرفته و فاز اصلی احداث سالن های تجاری- مسافری با پنج هزار و 500 متر مربع بنا در حال اجرا است.

وی با اشاره به مرز سرو نیز گفت: سالن مسافری مرزی سرو با 121 میلیارد ریال مبلغ پیمان از آذر ماه 95 کلنگ زنی شده و با پیشرفت فیزیکی 30 درصدی در حال اجرا می باشد؛ همچنین این پروژه دارای زیربنای چهار هزار و 160 متر مربع است.

علی اکبری خاطرنشان کرد: حفظ و نگهداری راه های موجود از رسالت های اصلی ما است که با پیگیری های انجام گرفته 60 میلیارد تومان برای برنامه های مصوب تخصیص یافته است.

وی با بیان این که مهم ترین پروژه بخش راهداری و روکش راه ها می باشد افزود: 13 کیلومتر از مسیر ارومیه- تبریز لک گیری و روکش صورت گرفته و مبلغ چهار میلیارد و 400 میلیون تومان برای آن ابلاغ شده است.

مدیرکل حمل و نقل جاده ای و راهداری آذربایجان غربی ادامه داد: 105 میلیارد تومان از منابع ملی مصوب شده و در بخش های مختلف هزینه خواهد شد؛ خسارت های وارده از سیل نیز به پل های هاشم آباد و گلستانه راژان ارومیه و پل پوش آباد در اشنویه- پیرانشهر نیز از مهم ترین پروژه های سازمان می باشد.

علی اکبری با بیان این که شش میلیارد تومان از محل ماده 12 قانون مدیریت بحران برای خسارت های سیل ابلاغ شده اظهار کرد: در پایانه مرزی رازی 48 درصد دارای افزایش تردد مسافران بوده ایم؛ همچنین از این درصد افزایش، 3 میلیون و 200 هزار تفر مسافر و 300 هزار دستگاه کامیون تردد داشته است.

وی عنوان کرد: در پنج ماهه گذشته نیز در مرز سرو شاهد تردد یک هزار و 570 دستگاه اتوبوس، هفت هزار و 317 دستگاه سواری، چهار هزار و 159 دستگاه کامیون و 210 هزار و 749 نفر مسافر ایرانی و خارجی تردد داشته است.

محمدرضا سمسارزاده، معاون دفتر فنی و امور پیمان های سازمان نیز با حضور در این برنامه گفت: تمام پروژه های پایانه های مرزی به اتمام رسیده و آنچه که شاهد آن هستیم، بهبود کیفیت می باشد.

وی با بیان این که تمام پروژه های مذکور دولت یازدهم، قبل از اتمام دولت نزدیک به 500 میلیارد ریال هزینه شده و قبل از اتمام دولت به پایان رسیدند افزود: در دولت دوازدهم نیز نزدیک به 500 میلیارد ریال قرارداد بسته شده است؛ به زودی نیز برای ساختمان ها، 50 میلیارد تومان قرارداد بسته خواهد شد.

سمسارزاده ادامه داد: از لحاظ ابلاغ، تخصیص، انجام کار و پیشرفت، آذربایجان غربی دارای رتبه نخست در کل کشور می باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید