20:56|یکشنبه, مهر 01 ,1403
تاریخ انتشار: 08 شهریور 1396 - 20:53
کد خبر: 7069

کاهش سودهای بانکی کمک به اقتصاد کشور است

در سال های اخیر شاهد موسسات مالی و بانک های خصوصی بودیم که رقابت ناسالم شدیدی بر سر سودهای بالا و بالاتر داشتند.

کاهش سودهای بانکی کمک به اقتصاد کشور است

حسینعلی دولت خواه مدیر سابق شعب بانک مسکن آذربایجان غربی و کارشناس امور بانکی در گفت و گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز در رابطه با سالروز بانکداری اسلامی گفت: در سال 1358 جمهوری اسلامی ایران قانونی را اجرا کردند به نام قانون بانکداری بدون ربا که نماد بانکداری اسلامی باشد و در آن نرخ مضاربه، نرخ تسهیلات، سود های بانکی و دیگر عملیات بانکی طبق قوانین اسلامی اجرا شود و عملیات بانکی که مورد نکوهش قرار گرفته شده بود و جزو فعالیت های بانکداری اسلامی نبوده حذف شوند.

وی در رابطه با کاهش سود های بانکی در روز های اخیر اعلام کرد: این کار قطعا به نفع اقتصاد کشور است و بانک ها و موسسات مالی و مردم را از رقابت های بین بانکی جهت سود بیشتر نجات می دهد و باعث می شود مردم پول های خود را در تولید و کارآفرینی استفاده کنند.

در سال های اخیر شاهد موسسات مالی و بانک های خصوصی بودیم که رقابت ناسالم شدیدی بر سر سودهای بالا و بالاتر داشتند و بدون توجه به وضعیت بازرا و تورم به تولید و اقتصاد و بانک های دولتی ضربه می زدند.

امیدواریم با نظارت بانک مرکزی بر قانون کاهش سودهای بانکی مردم نقدینگی خود را در راستای اشتغال و کارآفرینی سرمایه کنند و شاهد پیشرفت وضعیت اقتصادی کشور باشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید