20:59|یکشنبه, مهر 01 ,1403
تاریخ انتشار: 12 شهریور 1396 - 18:31
کد خبر: 7096

قیمت ثابت یارانه ها/آیا یارانه مردم افزایش می باید؟

اواخر دهه 80 بود که مبحث یارانه توسط محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران مطرح شد، در آن زمان افرادی که برای یارانه فرم اقتصادی پر کرده و یارانه های آن ها توسط دولت به مقدار 45 هزار و 500 تومان برقرار شد

قیمت ثابت یارانه ها/آیا یارانه مردم افزایش می باید؟

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، اواخر دهه 80 بود که مبحث یارانه توسط محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران مطرح شد، در آن زمان افرادی که برای یارانه فرم اقتصادی پر کرده و یارانه های آن ها توسط دولت به مقدار 45 هزار و 500 تومان برقرار شد.

یارانه ها وقتی برای واریز به حساب بیش از 65 میلیون برقرار شد هزینه ماهانه سنگینی بر روی دستان دولت گذاشت و می توان با حسابی ساده یافت که واریز این مبلغ برای بیش از 65 میلیون نفر کار ساده و آسانی نخواهد بود.

شاید 45 هزار و 500 تومان در اواخر دهه 80 برای خیلی از مردم کشور جمهوری اسلامی ایران پول زیادی بود ولی هم اکنون که چند سال از واریز آن می گذرد بدون شک و تردید این مقدار یارانه بسیار ناچیز است.

در اواخر دهه 80 که یارانه ها برقرار شد قیمت کالاها و مواد مورد نیاز و روزانه مردم بسیار کمتر و در اصل مقابل قیمت فعلی حاکم بر بازار بسیار ناچیز بود! آن زمان قیمت بنزین تنها 400 تومان بود که هم اکنون به 1000 تومان رسیده است بلی آماری کاملا تعجب بر انگیز و عجیب!

حالا اگر قیمت مواد غذایی و نیازهای روزانه مردم را در نظر بگیریم ماجرا تعجب بر انگیز تر خواهد بود چرا که قیمت نان که روزانه توسط مردم مصرف و نیاز اصلی مردم است از اواخر دهه 80 تا کنون چندین بار با افزایش قیمت مواجه شده است.

اما یارانه ای که مردم دریافت می کنند به هیچ وجه افزایش نیافته است و همچنان همان 45 هزار و 500 تومان است اما آیا روزی شاهد افزایش یارانه ها خواهیم بود؟
قطعا باید یک بازنگری ویژه در این زمینه بگیرد تا به نوعی افزایش قیمت کالاها و درآمد مردم همخوانی داشته باشند و به بیان دیگر افزایش هزینه مردم با در آمدشان همخوانی داشته باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید