05:08|شنبه, مهر 28 ,1403
تاریخ انتشار: 12 شهریور 1396 - 21:36
کد خبر: 7102

مدیران درد آشنای فرهنگی به یاری فیلمسازها بشتابند

تهیه کننده چشم انتظار آن است که در هر شهر و استانی که قرار می گیرد، بخشی از انتظاراتش را مدیران فرهنگی و درد آشنای امور، به یاری وی بشتابند.

مدیران درد آشنای فرهنگی به یاری فیلمسازها بشتابند

محرم زینال زاده، کارگردان فیلم سینمایی ایلیات در گفت و گو با سرویس فرهنگی باریش نیوز گفت: برای یک فعالیت فرهنگی عموما باید یک طرح و یا برنامه ای داشته تا آن برنامه به شکلی زیبا، شکیل و مسمرثمر ارائه شود.

وی افزود: وقتی پا به عرصه فیلم و فیلم سازی گذاشته می شود، ذاتا با تمامی جزئیات روبه رو هستیم یعتی هنگامی که نویسنده برای نگارش داستان ماه ها، حتی سال ها وقت گذاشته تا یک داستانی را به صورت فیلم نامه دربیارد، به صورت مجرد و مستقل عمل می کند.

زینال زاده با بیان این که گاه تهیه کننده ای، کارگردانی در کنار نویسنده به خاطر یک ایده و در نهایت با همکاری یکدیگر فیلم نامه را آماده اجرا می کنند ادامه داد: عرصه دوم تهیه کننده ای است که است که قصد سرمایه گذاری در بخش فرهنگی دارد، می باشد.

وی اظهار کرد: آن شخص نیز با هر سرمایه گذاری انتظار بازگشت سرمایه برای ادامه بقای حرفه خود را دارد، سرمایه گذار فرهنگی با سرمایه گذاران اقتصادی بسیار تفاوت دارند؛ درست است که همه این ها به نوعی ارائه خدمات به مردم است اما بخش فرهنگی، بخش شکوفایی، خرد اندیشه می باشد که سرمایه گذاری طولانی مدت به شمار می رود.

زینال زاده عنوان کرد: بخش فرهنگی موجبات تاثیر گذاری بیشتری در بنیاد جامعه و کشور را فرآهم می کند، و همین سبب موجب تعالی و رشد انسان می شود؛ با قرار گرفتن علم در کنار فرهنگ، در جامعه نیز سبب رشد و پیشرفت تکنولوژی می شود.

کارگردان فیلم سینمایی ایلیات در رابطه با این که در پروسه فیلم سازی حداقل نزدیک به 35 تا 40 نفر و حداکثر نزدیک به دو هزار نفر مشغول به فعالیت فرهنگی می شوند گفت: در این مقطع تهیه کننده چشم انتظار آن است که در هر شهر و استانی که قرار می گیرد، بخشی از انتظاراتش را مدیران فرهنگی و درد آشنای امور، به یاری وی بشتابند.

وی خاطر نشان کرد: در پروژه ایلیات نیز، نزدیک به 9 ماه است که در منطقه آذربایجان قرار گرفته و با شروع زمزمه هایی، به سفارش اهالی مناطق قوشچی، نگارش کاظم خان قوشچی را نیز نوشته و با تغییر نام به نام موقت "کاظم داشی" نماد  اسقامت در آن مقطع تاریخی، در پروژه ایلیات ارائه دادم.

زینال زاده افزود: در بخش فرهنگی این داستان نیز نیاز به بیمارستان برای بست پروژه داشتیم که متاسفانه دو بیمارستان همکاری نکرده و تنها بیمارستان امام رضا (ع) یار و یاور ما شد؛ مهم ترین اتفاق در ایلیات این بود که تمامی افراد بومی بودند و با این جزئیات پروژه ایلیات به پایان رسیده و اکنون در مرحله تدوین به سر می برد و سعی در رسیدن به خروجی های مطلوب را داریم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید