21:05|یکشنبه, مهر 01 ,1403
تاریخ انتشار: 13 شهریور 1396 - 21:46
کد خبر: 7115

امسال 82 درصد از بودجه وام ازدواج پرداخت شده است

مهدی تقوی در نشست خبری که به مناسبت هفته تعاون برگزار شد، گفت: در پنج ماهه گذشته 82 درصد از چهار برابر رشد بودجه وام ازدواج، به جوانان پرداخت شده و 18 درصد باقی مانده نیز تا پایان شهریور ماه پرداخت خواهد شد.

امسال 82 درصد از بودجه وام ازدواج پرداخت شده است

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، مهدی تقوی، رئیس بانک توسعه تعاون آذربایجان غربی، در نشست خبری که به مناسبت هفته تعاون برگزار شد گفت: بانک توسعه تعاون به عنوان یک بانک دولتی در بخش اقتصاد کشور در حال فعالیت بوده و یک اهرم و بازوی مالی، برای بخش تعاون و زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد.

وی افزود: طبق اصل 34 قانون اساسی در یکی از بندها، به دو گرینه اصلی اقتصاد اشاره شده است که اشتغال و تولید از جمله گزینه های مذکور می باشد؛  سرمشق بانک توسعه تعاون نیز، این دو گرینه بوده و در این بخش فعالیت های مطلوبی را به ثمر رسانده است.

تقوی با اشاره به این که مهم ترین بخشی که در اقتصاد کشور در حال حاضر تاثیر گذار است، بحث تولید و اشتغال می باشد ادامه داد: در سال 95 بانک توسعه تعاون آذربایجان غربی در حدود 550 میلیارد ریال در چهار بخش صنعت و معدن، کشاورزی، مسکن و خدمات بازرگانی تا به امروز را پرداخت کرده است.

وی بیان کرد: نزدیک به 40 درصد از مبلغ ذکر شده در بخش صنعت و معدن، 25 درصد در بخش کشاورزی پرداخت شده است؛ آذربایجان غربی نیز در این دو بخش چه در بحث تولید و چه در بحث اشتغال از اهمیت به سزایی برخوردار است.

تقوی اظهار کرد: در بحث اشتغال با عنایت به تفاهم نامه هایی که با سازمان بنیاد شهید داشته ایم، بالای 100 در صد به تعهدات خودمان در شبکه بانکی توسعه تعاون کشور عمل کرده و در کل ایران در بین سازمان های بنیاد شهید، این سازمان به لحاظ جذب و بانک توسعه تعاون به لحاظ پرداخت دارای رتبه دوم کشوری بوده ایم.

وی افزود: طی افزایش پرداخت تسهیلات به خانواده های شهداء، از سال 93، شاهد رشد محسوس بوده ایم، در آذربایجان غربی در گذشته آنچنان پرداختی در این حوزه متصور نبوده ولی از سال 93 شاهد رشد خوبی در این حوزه در استان بوده ایم.

تقوی با بیان این که همچنین در بحث خود اشتغالی تفاهم نامه های با سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) داشته ایم گفت: بانک توسعه تعاون با پرداخت تسهیلات خود اشتغالی، منجر به تولید و اشتغال در سطح استان شده است.

وی عنوان کرد: این بانک نیز در سال 95، بالای 100 درصد به تعهدات خویش در حوزه تسهیلات ازدواج عمل کرده و همچنین بیش از 100 درصد جذب داشته، یعنی ما در حدود 113 درصد پرداختی در زمینه ازدواج داشته ایم.

تقوی خاطرنشان کرد: در سال 96 باتوجه به افزایشی که بودجه بانک در حوزه پرداخت وام ازدواج داشته، اگر یک برابر قادر به پرداخت این تسهیلات در سال 95 بوده ایم، اکنون این رقم به چهار برابر افزایش یافته است.

رئیس بانک توسعه تعاون آذربایجان غربی ادامه داد: در پنج ماهه گذشته 82 درصد از چهار برابر رشد بودجه وام ازدواج، به جوانان پرداخت شده و 18 درصد باقی مانده نیز تا پایان شهریور ماه پرداخت خواهد شد؛ اگر ثبت نام جدیدی نیز اتفاق بیافتد، آنان نیز در همین بازه زمانی کم، شاهد پرداخت خواهند بود.

وی با اشاره به این که در بخش تولید، بانک توسعه تعاون با ظرفیت خود، منابع خوبی از صندوق توسعه ملی جذب کرده است تصریح کرد: در سال 96 برای صنایع تجهیزی و تکمیلی و سرمایه در گردش صنعت و معدن قراردادهایی با صندوق توسعه ملی منعقد شده که هر واحد تولیدی با توجه به ظرفیت خویش 10 میلیارد ریال از این تسهیلات می تواند استفاده کند.

‌تقوی اظهار کرد: باتوجه به روابط کارگزاری که در سطح دنیا ایجاد کردیم در مناطق اروپایی، دارای روابط کارگزاری هستیم و در بحث حواله جات ارزی، ارائه خدمات داریم؛ نرخ سپرده ها از 11 شهریور ماه کاهش پیدا کرده و اکنون نیز بانک توسعه تعاون جزء منظم ترین شاخص ها می باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید