22:51|یکشنبه, مهر 01 ,1403
تاریخ انتشار: 18 شهریور 1396 - 18:28
کد خبر: 7148

فضای اشتغالی کشور با 3 مشکل بزرگ مواجه است

فضای اشتغال در کشور ما با مشکلی بزرگ و سخت رو به رو می باشد و آمار بیکاری روز به روز و ساعت به ساعت پیش رفته و افزایش می یابد، باید در این رابطه علت یابی کرد که چرا کشور ما با وجود زیرساخت های طبیعی و منابع و معادن زیاد یکی از از کشورهایی است که بیشترین بیکار را داراست.

فضای اشتغالی کشور با 3 مشکل بزرگ مواجه است

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، فضای اشتغال در کشور ما با مشکلی بزرگ و سخت رو به رو می باشد و آمار بیکاری روز به روز و ساعت به ساعت پیش رفته و افزایش می یابد، باید در این رابطه علت یابی کرد که چرا کشور ما با وجود زیرساخت های طبیعی و منابع و معادن زیاد یکی از از کشورهایی است که بیشترین بیکار را داراست.

طبق گفته رضا نقی زاده مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی فضای اشتغالی با 3 مشکل ساختاری، اقتصادی و اجتماعی رو به رو است؛ مشکلاتی که هر کدام بخش ها و زیرشاخه  های متفاوتی را ایجاد می کنند.

مشکل ساختاری در بسیاری از کشورهای جهان وجود دارد؛ اولویت اصلی و مهم هر کشوری در زمینه اشتغال داشتن زیر ساخت ها است که خوشبختانه کشور جمهوری اسلامی ایران با داشتن منابع و معادن متعدد از این حیث غنی به نظر می رسد ولی بایستی برای استفاده از این منابع و معادن امکانات و زیرساخت هایی را ایجاد کرد تا بتوان از این فرصت ها استفاده کرد.

مشکل دیگری که در فضای اشتغالی کشور وجود دارد مشکل اقتصادی است؛  اقتصاد و منابع مالی پایه ای ترین شرایطی است که باید برای ایجاد اشتغالی وجود داشته باشد؛ با پول و منابع مالی می توان فرصت های شغلی زیادی را در هر جامعه ای گسترداند.

آخرین مشکل و معضل در فضای اشتغالی کشور مشکل اجتماعی است که قطعا این مشکل وابسته به دو مشکل اقتصادی و ساختاری است و در پی آن ها ایجاد می شود و با حل آن مشکلات این مشکل نیز می تواند حل گردد.

اشتغال مهم ترین تاثیر را در سلامت اخلاقی و فکری جامعه را دارد و باید هر چه بهتر و بیشتر به آن توجه کرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید