18:54|یکشنبه, مهر 01 ,1403
تاریخ انتشار: 28 شهریور 1396 - 21:11
کد خبر: 7261

تراموای ارومیه حتی کلنگ زنی هم نشده است!

همواره سعی در پیشبرد علمی کارها را داریم، لذا اقدامات پایه ای بر اساس مطالعات انجام می شود و با توجه به کلانشهر شدن ارومیه طرح یک خط ریلی بلند مدت برای حمل و نقل و مقابله با ترافیک ارائه شد.

تراموای ارومیه حتی کلنگ زنی هم نشده است!

سیروس ذاتی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه در گفت و گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز در خصوص آخرین وضعیت تراموا ارومیه اظهار داشت: همواره سعی در پیشبرد علمی کارها را داریم، لذا اقدامات پایه ای بر اساس مطالعات انجام می شود و با توجه به کلانشهر شدن ارومیه طرح یک خط ریلی بلند مدت برای حمل و نقل و مقابله با ترافیک ارائه شد.

وی ادامه داد: در طرح بهنگام سازی گفته شد، برای خط ریلی مطالعاتی برای افق 20 ساله انجام شود و برای خط اولیه نیز یک خط مکمل برای افق سال 1415 پیش بینی و بعد از امکان سنجی خطوط ریلی انجام گرفت؛ با مطالعات انجام شده سیستم قطار رو شهری با توجه به حجم مسافران در شهر پیشنهاد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: مطالعات تراموا برای اولین بار در ارومیه صورت گرفته و طی آن با دیگر شهرها نیز با توجه به مقرون به صرفه نبودن مترو مطالعات تراموا را شروع کردند؛ با شروع مطالعات فاز صفر و یک از تجربیات کشورهای استفاده کرده و از طریق یک شرکت ایرانی با یک آلمانی قرارداد امضاء شد و در نهایت خط یک تراموا از میدان خاتم النبیا تا استخر مخابرات شامل می شود که البته شایان ذکر است که مسیر این تراموا از خیابان امام (ره) و خیابان مدرس خواهد بود.

ذاتی ادامه داد: در طی این مسیر نیز چاله هایی حفر و بنرهای برای مطالعات ژئو تکنیک نصب شده بود ولی تا کنون کلنگ زنی در این رابطه انجام نشده است؛ پروژه تراموا برای انتخاب پیمانکار و شروع عملیات اجرائی آماده است و باید تمامی اقدامات در این رابطه علمی و اصولی باشد و نباید تک ریالی از بیت المال حیف و میل شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه خاطر نشان کرد: تراموا به عنوان یک سیستم حمل و نقل پاک می باشد و رفت و آمد آن بسیار دقیق می باشد و می تواند در حفظ و صرفه جویی مردم در وقت خود موثر باشد.

سیروس ذاتی عنوان کرد: 28 پیمانکار قدرتمند برای اجرا این طرح اعلام آمادگی کرده بودند که از بین این تعداد 10 پیمانکار انتخاب و بین این تعداد مناقصه برگزار خواهد شد و امیدواریم امسال کلنگ زنی این طرح انجام شود.

وی با بیان اینکه زمان مد نظر به پایان رسیدن این طرح 3 سال است اظهار داشت: مردم ما نیز باید با برنامه ریزی به بیرون بیایند که اگر بدون برنامه ریزی به بیرون بیایند قطعا موجب ایجاد ترافیک و مشکلاتی خواهند شد و شاید اگر مشکل فرهنگی را در این زمینه حل گردد مشکل ترافیکی نیز به طور کامل حل شود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید