21:20|جمعه, شهریور 30 ,1403
تاریخ انتشار: 11 مهر 1396 - 23:15
کد خبر: 7384

کاهش آمار بی سوادی در کشور نیازمند تمرکز دولت است

پس از انقلاب جمهوری اسلامی ایران، اقدامات بسیاری در جهت کاهش آمار بی سوادی انجام گرفته، اما کافی نبوده و نیازمند تمرکز بیش از پیش دولت، در این خصوص هستیم.

کاهش آمار بی سوادی در کشور نیازمند تمرکز دولت است

حجت الاسلام و المسلمین حسین فصیح نیا، امام جمعه شاهین دژ، در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، با بیان راهکارهای کاهش آماری بی سوادی در آذربایجان غربی گفت: در روایت ها نیز آورده اند که تمام مشکلات و بدبختی های جامعه بشری، ریشه در جهل دارد.

وی افزود: اگر انسان عالم بوده و در هر مسئله ای نسبت به افزایش آگاهی خویش تلاش کند، تمام اقدامات وی نیز از روی حساب و کتاب انجام خواهد گرفت، بنابراین با این روش، افراد نیز کمتر دچار اشتباه می شوند.

فصیح نیا با اشاره به این که آگاهی و کسب اطلاعات باید در جامعه تبیین شود ادامه داد: متاسفانه اکنون بیشتر افراد، صرفا به دنبال مدرک و پشت میز نشینی هستند و کمتر شخصی پیگیر افزایش اطلاعات خویش در زمینه های مختلف می باشد.

امام جمعه شاهین دژ تصریح کرد: باتوجه به این که بیش از یک هزار نفر در آذربایجان غربی به بی سوادی دچار هستند، برای کاهش این آمار در استان، باید از سنین پایین کارهایی را آغاز کرده و دانش آموزان را از بعد اجتماعی تربیت نماییم؛ باید طوری رفتار شود که مردم دریابند که سواد، شخصیت، منش و عزت انسان را بالا می برد.

وی با بیان این که جایگاه علم، باید در سطح جامعه مطرح شود اظهار کرد: پس از انقلاب جمهوری اسلامی ایران، اقدامات بسیاری در جهت کاهش آمار بی سوادی انجام گرفته، اما کافی نبوده و نیازمند تمرکز بیش از پیش دولت، در این خصوص هستیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید