20:56|یکشنبه, مهر 01 ,1403
تاریخ انتشار: 12 مهر 1396 - 00:35
کد خبر: 7385

تنها دو ماه معوقه حقوق کارکنان شهرداری باقی مانده است

باتوجه به این که تنها دو ماه معوقه حقوق کارکنان شهرداری ارومیه باقی مانده، لذا تمهیداتی در این انجام گرفته، ولی هنوز نتیجه ای در دست نیست.

تنها دو ماه معوقه حقوق کارکنان شهرداری باقی مانده است

رسول اصغرزاده، رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در گفت و گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز، با اشاره به حق و حقوق باقی مانده کارکنان شهرداری ارومیه گفت: تنها دو ماه معوقه حقوق کارکنان شهرداری باقی مانده است؛ تمهیداتی در این خصوص انجام گرفته ولی هنوز نتیجه ای در دست نیست، لذا پس از اخذ نتیجه، زمان دقیق پرداخت باقی مانده حق و حقوق ها اعلام خواهد شد.

وی افزود: شرایطی که بر منابع درآمدی شهرداری حاکم است تاثیرپذیری از منابع درآمدی کل کشور است؛ در کل کشور حوزه های مختلف شهری، صنعتی، اقتصادی و ساخت و ساز درگیر این موضوع هستند.

اصغرزاده با بیان این که علی رغم محدودیت های مالی و معوقات دستمزدهای پرسنل، هیچ اقدامی در حوزه مدیریت شهری به تعویق نیافته است ادامه داد: هرساله شهرداری حق دریافت 150 میلیارد تومان تسهیلات بانکی دارد، اما شهرداری ارومیه تاکنون فقط 70 میلیارد از این تسهیلات استفاده کرده است.

وی با اشاره به این که تنها شورای شهر کشور بودیم که استاندار نیز در نخستین جلسه آن حضور داشت تصریح کرد: شهربازی یکی از پروژه هایی است که توجه بسیاری بر روی آن قرار دارد؛ در این میان گفتنی است رونمایی نخست شهربازی، در جشنواره انگور انجام گرفت.

اصغرزاده اظهار کرد: شهرداری موظف شده است که تا عمده دستگاه ها را دریافت نکرده و آماده نشده، به هیچ وجه شهربازی را به صورت ناقص به مردم تحویل ندهد؛ شهربازی مدرن ارومیه افتتاح نخواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه به مدرنیته بودن پروژه شهربازی ارومیه و علت عدم افتتاح آن اشاره کرد و گفت: باتوجه به تکنولوژی های روز دنیا، این پروژه نیز باید به روز شود، فلذا هیچ وقت افتتاح نخواهد شد.

وی با اشاره به پروژه غیرهمسطح آذربایجان خاطر نشان شد: در تاریخ سوم آبان سال 91، کلنگ تقاطع غیرهمسطح آذربایجان زده شد؛ پس از کلنگ زنی این پروژه، در رینک کمربندی شهر، 11 تقاطع غیر همسطح اجرا شد.

اصغرزاده عنوان کرد: در طول چهار سال، 11 تقاطع به بهره برداری رسیده است؛ آخرین تقاطع، پروژه آذربایجان است که بزرگترین تقاطع ارومیه نیز به شمار می رود؛ این پروژه درگیر رکود مالی شهرداری ها شد و همین سبب دیرکرد عملیات اجرایی شد.

وی ادامه داد: تمام تلاش خود را برای تسریع و تکمیل در کار آذربایجان انجام دادیم ولی علاوه بر شهرداری، پیمانکاران نیز با مشکل روبه رو بودند؛ اما باتوجه به این که ضمن تامین بدهی های قبلی، بدهی های جدید نیز ایجاد خواهد شد، فاز نخست پروژه آذربایجان به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

اصغرزاده با اشاره به طرح 2020 شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: این طرح با هدف جلب نظر کل ایران به کلانشهر ارومیه، افزایش گردشگر و معرفی این شهر به عنوان امن ترین شهر برای سرمایه گذاری، می تواند کمک بزرگی در رشد اقتصادی زندگی مردم داشته باشد و همزمان با برگزاری المپیک، ارومیه نیز با اجرای این اقدام، مطرح خواهد شد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید