19:06|یکشنبه, مهر 01 ,1403
تاریخ انتشار: 19 مهر 1396 - 21:02
کد خبر: 7435

سودهای بانکی همچنان در سراشیبی سقوط!

دریافت سودهای بانکی توسط مردم از سپرده های خود در بانک ها جزو منابع درآمدی و کسب مقداری پول برای امرار معاش است؛ بطور مثال برخی از افراد که توانایی کاربرد پول خود را در بازار نداشته و یا پیرمردها و پیرزنانی که سرمایه خود را برای دریافت سود آن به بانک ها سپرده اند.

سودهای بانکی همچنان در سراشیبی سقوط!

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز؛ دریافت سودهای بانکی توسط مردم از سپرده های خود در بانک ها جزو منابع درآمدی و کسب مقداری پول برای امرار معاش است؛ بطور مثال برخی از افراد که توانایی کاربرد پول خود را در بازار نداشته و یا پیرمردها و پیرزنانی که سرمایه خود را برای دریافت سود آن به بانک ها سپرده اند.

در چند سال گذشته دریافت سود از سپرده های بانک ها به محدوده 20 تا 24 ساعت  افزایش یافت که این عامل سبب خروج نقدینگی از بازار و ورود سرمایه مردم به بانک ها گسترش یافت چرا که این شیوه راحت ترین روش برای استفاده از سرمایه و پول خود بود و به راحتی به مردم به سودهای خوبی دست می یافتند.

با ادامه این روند و خروج نقدینگی از بازار، رکودی سهمگین بازار را بازار را فرا گرفت(این رکود سهمگین تمامی بازارها اعم از املاک، خودرو و بازاریان را در بر گرفت) پس از این اتفاق نظر مسئولان امر نسبت به سودهای بانکی تغییر یافت.

تغییر نظر مسئولان امر در این رابطه در جهت کاهش سودهای بانکی صورت گرفت تا بدین طریق مردم سرمایه خود را از بانک ها خارج و نقدینگی خود را وارد عرصه بازار و اقتصاد کشور کنند؛ در مرحله اول این اقدام سودهای بانکی تا 15 درصد کاهش یافته و بانک های عامل مکلف به کاهش نرخ سودها گشتند.

پس از اینکه این اتفاق در زمانی به مدت کمتر از 2 ماه پایدار گشت، قائم مقام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران طی اظهار نظری اعلام کرد که میزان سودهای بانکی تا 10 درصد و حتی زیر 10 دصد کاهش خواهد یافت؛ کاهش بی سابقه سودهای بانکی سئوالات کلیشه ای بزرگی را در ذهن سپرده گذاران ایجاد می کند و از همین سو در کنکاش آنچه که نقدینگی و سرمایه خود را سرمایه گذاری کنند مانده اند؟!

بهتر بود قبل از اعمال کاهش سودهای بانکی تدبیری برای افرادی که جهت امرار معاش خود به این سودها دل بسته اند اندیشیده می شد!

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید