20:16|جمعه, شهریور 30 ,1403
تاریخ انتشار: 19 مهر 1396 - 21:11
کد خبر: 7437

ارومیه به عنوان شهر بین المللی گردشگری معرفی می شود/ پتانسیل ها و ظرفیت ها برای این طرح موجود هستند

برنامه ۲۰۲۰ برای سال ۱۳۹۹ هجری شمسی به عنوان یک سیاست کلی شورای شهر تعریف شده؛ جهت گیری و تصمیمات بعدی این نهاد نیز در همین راستا شکل خواهد گرفت تا زمینه و بستر سازی شهر از نظر منظر، مبلمان و ساختارهای شهری در امتداد طرح ۲۰۲۰ خواهد بود.

ارومیه به عنوان شهر بین المللی گردشگری معرفی می شود/ پتانسیل ها و ظرفیت ها برای این طرح موجود هستند

حسین پناهی عضو شورای شهر ارومیه در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز گفت: برنامه ۲۰۲۰ برای سال ۱۳۹۹ هجری شمسی به عنوان یک سیاست کلی شورای شهر تعریف شده؛ جهت گیری و تصمیمات بعدی این نهاد نیز در همین راستا شکل خواهد گرفت تا زمینه و بستر سازی شهر از نظر منظر، مبلمان و ساختارهای شهری در امتداد طرح ۲۰۲۰ خواهد بود.
پناهی با اشاره به معرفی شهر ارومیه به عنوان شهر بین المللی گردشگری ابراز کرد: با وجود اینکه شهر ارومیه به عنوان شهر کشاورزی در نظر گرفته شده ولی چون در این راستا نتوانست به دلیل برخی مشکلات پاسخگو باشد بهترین سیاق معرفی ارومیه به عنوان یک شهر بین المللی گردشگری می باشد.
عضو شورای شهر ارومیه به بستر ها و زمینه های رسیدن به این طرح اشاره و گفت: برای معرفی ارومیه شهر گردشگری باید بسترها و زمینه های سرمایه گذاری فراهم شود؛ برخی از این پتانسیل ها و ظرفیت ها همانند پروژه اوریاد، روزت، شهربازی و یادمان شهید باکری که از پتانسیل های موجود شهر ارومیه برای رسیدن به هدف یاد شده هستند.
وی پروژه های یاد شده را تمام شده ندانسته و اظهار کرد: این پروژه ها به عنوان پتانسیل و بستر هستند که همانند یک چراغ راهنما برای مسیر حرکت تعریف شده و در جهت رساندن ارومیه به شهر گردشگری بین المللی نقش آفرینی می کنند.
پناهی ضمن یاد آوری شهربازی مدرن ارومیه و عدم تکمیل آن برای تفریح مردم تصریح کرد: تکمیل شهربازی مدرن می توانست پاسخگوی مناسبی برای نیاز به مکان تفریحی همشهریان باشد؛ ولی نباید مکان های تفریحی همانند پارک ساحلی، ساعت، تفرجگاه بند، مارمیشو و شهرچایی که از تفرجگاه های مناسب ارومیه هستند نادیده گرفت.
وی  به ظرفیت های منحصر بفردی که شهربازی مدرن می تواند از آن بهره مند گردد اشاره و ادامه داد: هتل نمکی، استخرهای مشابه آب نمکی دریاچه ارومیه، غار نمکی و لجن درمانی از جمله طرح های منحصر بفردی است که می تواند در مجموعه شهربازی از آنها در جهت گردشگر بهره مند شد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید