17:07|یکشنبه, مهر 01 ,1403
تاریخ انتشار: 24 مهر 1396 - 19:10
کد خبر: 7469

سیب تولیدی استان دارای کیفیت مناسبی می باشد

هماهنگی ها با سازمان تعاونی استان برای خریداری سیب ها صورت گرفته و برای سیب در جه 1 و درجه 2 هم سیب قرمز و زرد  نیز بازار خوبی برای صادرات وجود دارد.

سیب تولیدی استان دارای کیفیت مناسبی می باشد

اسمعیل کریم زاده مدیر کل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفت و گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز در خصوص خبر بریده شدن درختان سیب در استان ضمن تکذیب این خبر اظهار کرد: چنین خبری اصلا در استان صحت ندارد و بنا بر گزارشات رسیده برداشت سیب در سلماس نیز به اتمام رسیده وباغداران از وضعیت راضی و خرسند می باشند.

کریم زاده ضمن ابراز خرسندی از کیفیت سیب های تولیدی استان ادامه داد: هماهنگی ها با سازمان تعاونی استان برای خریداری سیب ها صورت گرفته و برای سیب در جه 1 و درجه 2 هم سیب قرمز و زرد  نیز بازار خوبی برای صادرات وجود دارد.

مدیر کل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تولید سیب در استان برای سالجاری را مناسب ارزیابی کرده و گفت:سیب صنعتی نیز به قیمت2889 ریال اعلام شده و مراکز خرید نیز به تعداد سی عدد در ارومیه و سی عدد در سطح استان ایجاد شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: برای سیب در جه یک و دو فعلا قیمت گذاری صورت نگرفته و سیب درجه یک و دو که برای تازه خوری مصرف یا به سرد خانه منتقل می گردد قیمتش تابع عرضه و تقاضا در بازار خواهد بود. 

کریم زاده در پایان تاکید کرد: تصاویری که از قطع درخت سیب در فضای مجازی منتشر می شود دلایل مختلفی از جمله پیری درختان باغ، بازدهی ضعیف و کاشت درختان جدید در کنار درختان کهنه داشته باشد ووضعیت بازار سیب در حالت مناسب بوده و باغداران نیز راضی می باشند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید