20:17|جمعه, شهریور 30 ,1403
تاریخ انتشار: 26 مهر 1396 - 18:37
کد خبر: 7484

دلایل گرایش جوانان به اعتیاد چیست؟

مسئله اعتیاد چون غولی سیاه بر سر برخی از مردمان جامعه ما سایه انداخته و زندگی آنان را با تباهی روبرو ساخته است و نتیجه آن چیزی جز نابودی و مرگ نیست.

دلایل گرایش جوانان به اعتیاد چیست؟

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز جوانان در هر جامعه ای نقش اصلی را ایفا می کنند و بازیگران نقش اصلی سریال زندگی اند؛ توسعه و آبادانی یک منطقه بسته به تلاش و همت جوانان آن نقطه دارد که با اتحاد یا تفکر و تعقل بتوانند باعث پیشرفت شوند، یا اینکه غیرت و همت را زیر پا گزاشته و به خوش گذرانی های واهی بپردازند.

در این میان مسائل وسوسه انگیزی در جامعه وجود دارد که باعث انحراف جوانان می شود، مسئله ای مانند اعتیاد که چون غولی سیاه بر سر برخی از مردمان جامعه ما سایه انداخته و زندگی آنان را با تباهی روبرو ساخته است و نتیجه آن چیزی جز نابودی و مرگ نیست.

اما دلایل گرایش جوانان به اعتیاد چیست؟

متاسفانه گزارشاتی در این باره نشان می دهد که اکثر افراد با نظر و نگاه مثبتی به استفاده از مواد مخدر شروع به استفاده از آن می کنند تا با مصرف آن به آرامش برسند و یا لذتی گذرا برای خود کسب کنند و برخلاف خیلی از مردم دیگر از استفاده مواد مخدر راضی هستند.

برخی دیگر به دلیل شکست هایی که در زندگی خورده اند به اعتیاد روی می آورند و به دلیل تلقین افسردگی بیش از حد به خود از مواد مخدر استفاده می کنند تا غصه هایشان را فراموش کنند، غصه هایی در زمینه مالی، شغلی، تحصیلی، عاطفی.

بعضی از افراد با خصوصیات شخصیتی خاص خودشان، بیشتر در معرض خطر اعتیاد قرار می‌گیرند، به طور مثال کسی که به خاطر خجالت و رودربایستی، توان "نه" گفتن به دوستش را ندارد، ممکن است با هر تعارف ساده به مصرف مواد مخدر آلوده شود.

مشکلات جسمانی یکی دیگر از عوامل موثر در گرایش به مصرف مواد مخدر است؛ بعضی‌ افراد برای تسکین درد از مواد مخدر استفاده می‌کنند؛ در صورتی که پزشکان با بهره ‌گیری از داروهای مسکن، می‌توانند طوری درد را کنترل کنند که فرد به آن داروها وابسته نشود.

افراد باید برای پیشگیری از ابتلا به اعتیاد های متفاوت در یک جامعه توانایی و مهارت های خود را بالا برده تا اعتماد به نفس بالایی داشته باشند و با بروز هر مشکلی در زندگی خود به مشکلات بزرگ تری دچار نشوند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید