16:45|یکشنبه, مهر 01 ,1403
تاریخ انتشار: 28 مهر 1396 - 20:37
کد خبر: 7496

دولت محدودیت های موجود در راه صادرات را برطرف کند

مقوله صادرات مقوله بسیار مهمی است و باید در بحث اقتصاد مقاومتی توجه ویژه ای به آن داشته باشیم؛ در حقیقت یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی افزایش صادرات و تقلیل واردات است.

دولت محدودیت های موجود در راه صادرات را برطرف کند

حجت الاسلام و المسلمین جواد مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز در خصوص روز ملی صادرات گفت: مقوله صادرات مقوله بسیار مهمی است و باید در بحث اقتصاد مقاومتی توجه ویژه ای به آن داشته باشیم؛ در حقیقت یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی افزایش صادرات و تقلیل واردات است.

وی ادامه داد: در این راستا تولیدکنندکان، مسئولان و دولت وظایف مهمی دارند؛ دولت باید محدودیت های موجود در مسیر صادرات را بردارد تا صادر کنندگان برای صادرات تشویق شوند؛ البته در این زمینه مشکلاتی وجود دارد که باید اتاق بازرگانی و وزارت صنایع و بازرگانی به این مشکلات رسیدگی کنند و موانع اداری موجود را در مسیر صادرات رفع کنند تا صادر گنندگان کشورمان محصولات خود را با سهولت صادر کنند.

 نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: یکی دیگر از وظایف دولت رایزنی با کشورهای مختلف دنیا می باشد تا بوسیله آن برای صادرات بازاریابی و زمینه سازی انجام دهند.

جواد مجتهد شبستری خاطر نشان کرد: تولید کنندگان نیز در این راستا وظایفی دارند؛ محصول تولید شده توسط تولیدکنندگان باید درای کیفیت مناسبی باشد تا در حقیقت عرضه کالای صادراتی آبروی ایران و ایرانی را حفظ کنند؛ ما امیدواریم با رونقی که در زمینه صادرات شاهد خواهیم بود و تسهیلاتی که دولت ایجاد خواهد گام های مثبت و موثری در زمینه صادرات مشاهده کنیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید