22:03|جمعه, شهریور 30 ,1403
تاریخ انتشار: 29 مهر 1396 - 18:58
کد خبر: 7499

مراقب رفتارهای کودکان در فضای مجازی باشید

به گفته کارشناسان امروزه شیوه رفتاری کودکان فرق کرده و حتی مربیان مهدکودک ها و دبستانی ها نیز رفتارهای متفاوت نسل جدید را بیان کرده و از هوش بالای کودکان امروزی سخن می گویند.

مراقب رفتارهای کودکان در فضای مجازی باشید

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز کودکان همواره مانند ضبط صوتی می مانند که به اندازه پخش، دکمه ضبط و ریکورد آن ها نیز فعال است و می توانند به راحتی اکثر حرف هایی را که می شنوند و یا می بینند و درک می کنند را در ذهن خود بسپارند و در آینده ای نزدیک یا دور از دانسته های خود الگو برداری کنند.

به گفته کارشناسان امروزه شیوه رفتاری کودکان فرق کرده و حتی مربیان مهدکودک ها و آمادگی ها و دبستانی ها نیز رفتارهای متفاوت نسل جدید را بیان کرده و از هوش بالای کودکان امروزی سخن می گویند.

اما کودکان در کنار والدین خود و یا اعضای نوجوان و جوان خانواده یا افراد نزدیک چه چیزهایی را می توانند یاد بگیرند؟ مگر جز این است که در این زمانه اکثر افراد وقت خود را در فضای مجازی سپری کرده و می توانند با دیدن عکس ها و کلیپ ها و خواندن جملات متنوع بر دیگر اعضای خانواده تاثیر بگذارند! پس اگر احساس می کنید کودکی در کنار شما نشسته و مدام رفتارهای شما را زیر نظر دارد، شما نیز با یک سری رفتارهای خاص و مناسب و به خصوص واکنش های خوب پس از خواندن یک مطلب و یا دیدن عکس ها و کلیپ های متنوع به او بیاموزید که چه موضوعاتی می تواند انسان را بر سر شوق آورد و از چه مسائلی باید رد شد و اعتنایی نکرد، اگرچه نباید بر سر برخی مسائل برای کودک حساسیت ایجاد شود چون کودکان هنوز قدرت تشخیص مسائل خوب و بد را نداشته و این موضوع می تواند عواقب جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

به گفته یکی از کارشناسان رسانه و فضای مجازی ۶۰ درصد دختران و ۹۰ درصد پسران زیر ۱۶ سال حتما یک بار تجربه مشاهده فیلم‌های غیراخلاقی را داشته‌اند و به دلیل آلوده بودن فضای مجازی با ورود کودکان و نوجوانان به این حوزه به ‌راحتی می‌توانند در معرض آسیب قرار بگیرند؛ پس باید مراقب تمامی کانال ها و گروه ها در فضای مجازی باشیم.

قاتل ستایش 6 ساله به دلیل حضور در گروه های موسیقی نامناسب و به دلیل تماشای کلیپ های غیراخلاقی دست به اقدام شیطانی و قتل دخترک زد وگرنه اگر در فضای جوی آن گروه های مجازی قرار نداشت اکنون ستایش نفس می کشید.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید