05:09|شنبه, مهر 28 ,1403
تاریخ انتشار: 30 مهر 1396 - 00:09
کد خبر: 7506

تحلیلی بر نحوست ماه صفر/ صدقه و ذکر خدا در ماخ صفر توصیه شده است

 ماه صفربه سبب اینکه رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام که رحمت جهانیان است؛ فقدان رسول الله که پیام آور بشریت برای تمام جهانیان است مصیبت عظمی محسوب می گردد.

تحلیلی بر نحوست ماه صفر/ صدقه و ذکر خدا در ماخ صفر توصیه شده است

حجت الاسلام و المسلمین شیخ عسگر دیرباز نماینده مردم آذربایجان غربی در گفت و گو با سرویس فرهنگی باریش نیوز، در خصوص ماه صفر ابراز کرد: این ماه به سبب اینکه رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام که رحمت جهانیان است؛ فقدان رسول الله که پیام آور بشریت برای تمام جهانیان است مصیبت عظمی محسوب می گردد.
دیرباز به قرار گرفتن شهادت امام حسن (ع) به روایت مشهور و شهادت امام رضا(ع) در ماه صفر اشاره و گفت: به همین جهت در روایات به صورت مکرر سفارش شده است که در ابتدای ماه صفر  با صدقه و انفاق فی سبیل الله این ماه را آغاز کنیم.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان در خصوص اینکه ماه صفر را نحس می دانند اظهار کرد: نحس به این معنا که این ماه را پلید بدانیم صحیح نمی باشد؛ همه ی نعمت ها و روزهای خداوند خیر هستند.
وی در ادامه گفت: در حالت کلی ماه صفر  به هیچ عنوان نحس نیست، و عامل عمده توصیه ها در این ماه به سبب رحلت پیامبر است زیرا شهادت ائمه در سایر ماهها نیز قرار دارند.
دیرباز در پایان تاکید کرد: ماه صفر را همواره با صدقه، انفاق، ذکر خدا و استغفار آغاز و به پایان رسانید.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید