21:05|جمعه, شهریور 30 ,1403
تاریخ انتشار: 30 مهر 1396 - 20:50
کد خبر: 7513

موکب واقفان خیراندیش به 130 هزار نفر اطعام خواهد داد

موکب واقفان خیر اندیش موقوفه غیر متصرفه فتح الله سرتیپ  که به 130 هزار نفر از 5 ابان تا سه روز بعد اربعین به زائران اطعام خواهد داد

موکب واقفان خیراندیش به 130 هزار نفر اطعام خواهد داد

ناصر جوانبخت مدیر کل اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز اظهار کرد: موکب واقفان خیر اندیش موقوفه غیر متصرفه فتح الله سرتیپ چون یکی از نیت ها در خصوص شب اربعین می باشد به مرحله اجرا خواهد رسید.

جوانبخت به تعداد افرادی که سال پیش توسط اوقاف و امور خیریه استان به اطعام زائران پرداخته بودند اشاره و ابراز کرد: سال پیش حدود 150 هزار نفر در مرز مهران اطعام داده شد ولی امسال باتوجه به اینکه ستاد اربعین در استان دارای موکب هست موکب اوقاف استان در محل قصر شیرین در نظر گرفته شده است.

وی به جلسات متعدد که در این زمینه در استانداری، ستاد اربعین و اداره کل برگزار گردیده اشاره کرد و تصریح نمود: و امروز نیز با یکی از فروشگاه های ارومیه اقدام به عقد قرداد نموده تا امسال حدودا حداقل به 130 هزار نفر اطعام داده خواهد شد.

مدیر کل اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در خصوص اقلامی که خریداری خواهد شد گفت: 10تن برنج، 5 تن گوشت قرمز منجمد و اقلام دیگری که برای تهیه غذا برای زائران خریداری شده تا بتواند به 130 هزار نفر از زائران غذا دهد.

جوانبخت به زمان استقرار موکب اداره کل اوقاف و امور خیریه اشاره و افزود: این موکب از 5 ابان ماه در محل مرز خسروی مستقر شده که به اطعام ناهار و شام زائران می پردازد و این موکب تا سه روز بعد از اربعین به کار خود با همکاری اداره کل اوقاف کرمانشاه به کار خود ادامه خواهدا داد.

وی در پایان گفت:علاوه بر پذیرایی در کنار موکب نیز در خیابان معرفت حدود 30 نفر از مبلغین اعزاامی در آنجا به اقامه نماز وتبلیغ معارف اربعین می پردازند و در کل حدود 75 نفر به صورت سه شیفت فعالیت خواهند نمود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید