18:56|یکشنبه, مهر 01 ,1403
تاریخ انتشار: 01 آبان 1396 - 21:57
کد خبر: 7520

اولین جلسه میز توسعه صادرات سیب کشوری با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار شد

اولین جلسه میز توسعه صادرات سیب کشوری با حضور مسئولان استانی و کشوری مربوطه در سالن جلسات خانه جوان ارومیه برگزار شد.

اولین جلسه میز توسعه صادرات سیب کشوری با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار شد

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز؛ اولین جلسه میز توسعه صادرات سیب کشوری با حضور مسئولان استانی و کشوری مربوطه در سالن جلسات خانه جوان ارومیه برگزار شد.
در ابتدای این جلسه جعفرصادق اسکندری مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ضمن خوش آمدگویی به حضار در جلسه گفت: آذربایجان غربی قطب تولید سیب درختی کشور بوده و بیشترین تولید سیب در کشور را دارد.
وی ادامه داد: برنامه ریزی و ایجاد بستر بستر مناسب برای صادرات سیب و ایجاد هماهنگی بین ارگان های دولتی و خصوصی از اهداف تشکیل میز توسعه است، ایران رتبه سوم جهان را در تولید سیب دارد و 29 دصد از 3.4 میلیون تن سیب تولید شده در کشور در آذربایجان غربی تولید می شود.
 ️حاجی وند، مدیر دفتر میوه های خشک و سردسیری جهادکشاورزی در ادامه این جلسه گفت: سیب از میوه های با قدمت در جهان است، کشور چین بزرگترین بزرگترین تولید کننده سیب در جهان است.
وی در رابطه با صادرات سیب تصریح کرد: میزان صادرات سیب به مسایل حاشیه ای زیادی وابسته است و در این میان کمک به صادرکنندگان کمک به باغداران است.
️قدس، معاون هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی در این جلسه گفت: صادرات سیب درختی با روند نزولی مواجه است در حالیکه افزایش صادرات سیب بر کل بخش کشاورزی تاثیرگذار است؛ سیب درختی وابستگی کمتری به بازار عراق نسبت به سایر میوه ها دارد و سهم ما از بازار عراق در حال کاهش است.
تاج‌الدینی رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی‌ارومیه در جلسه میز توسعه صادرات کشاورزی گفت: آذربایجان غربی قطب اصلی تولید سیب با تولید ۱.۳ میلیون تن با کیفیت خوب است؛ برای رفع موانع و اجرای بهتر صادرات نیازمند یک برنامه جامع هستیم و استفاده بهینه از صنعت بهینه در راستای تولید کشاورزی ضروری است.
وی تصریح کرد: سازمان های مربوطه همکاری های لازم را با بخش خصوصی داشته باشند و دولت نیز با اعطای یارانه های مختلف صادراتی تدوین بخشنامه ها و اعطای مجوزها می تواند کمک حال کشاورزان برای صادرات مناسب محصول سیب درختی رخ دهد.
️کمال پرهیزکار  مدیرکل فرودگاه های آذربایجان غربی در اولین جلسه میز توسعه صادرات سیب کشوری تصریح کرد: فرودگاه ها زیرساخت خوبی برای صادرات دارند و می توانند کمک زیادی می توانند به صادرات کنند؛ سال های گذشته سعی در ایجاد جلسه با صادرکنندگان را داشتیم که در این عمل ناموفق بودیم؛ می توانیم زمین هایی برای ایجاد سردخانه در فرودگاه ها به صادر کنندگان و تولیدکنندگان تحویل دهیم.
️اسمعیل کریم زاده رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی در اولین جلسه سیب کشوری اظهار داشت: در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی همه برنامه های درحال پیگیری، در جهت اصلاح روش های کشت و آبیاری برای تولید محصولات بازارپسند و سالم است.
وی ادامه داد: ارزش غذایی سیب به حق است ولی درحال حاضر کمبود سیب را در کشور شاهد هستیم؛ میزان مصرف سیب به دلایل عدیده ای در کشور پایین است.
کریم زاده تصریح کرد: سیب صادراتی استان ، میتواند در بهترین کیفیت صادر شود ولی حاشیه ها و متون بخش صادرات، مشکلاتی را ایجاد می کند.؛ کشور روسیه سالانه  ۸۰۰هزار تن سیب خریداری میکند که لازم است برای این بازار برنامه ریزی کنیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید