18:48|یکشنبه, مهر 01 ,1403
تاریخ انتشار: 16 آبان 1396 - 17:31
کد خبر: 7621

وزیر جهاد کشاورزی باید در مقابل وضعیت نابسامان سیب استان پاسخگو باشد/در حال پیگیری برای استیضاح وزیر جهاد کشاورزی هستم

بنده به عنوان نماینده مردم وظیفه دارم که از حقوق و مطالبات مردم دفاع کنم در همین راستا موضوع استیضاح وزیر جهاد کشاورزی را به شدت پیگیری می کنم.

وزیر جهاد کشاورزی باید در مقابل وضعیت نابسامان سیب استان پاسخگو باشد/در حال پیگیری برای استیضاح وزیر جهاد کشاورزی هستم

روح الله حضرت پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز در خصوص استیضاح وزیر جهاد کشاورزی ابراز کرد: جریان استیضاح از وزیر زمانی جرقه خورد که بعد از نطق بنده در مجلس شورای اسلامی مبنی بر مشکلات باغداران استان طی واکنشی از سوی وزارت جهاد کشاورزی اظهارات بنده را کذب دانسته است.


 نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی  در ادامه افزود: این واکنش از سوی وزارت جهاد کشاورزی بنده را راغب و متمایل برای دفاع از اظهارات خود و وضعیت نابه سامان باغداران سیب کرد؛ سیب هایی که به سبب شرایط نامطلوب در کنار جاده ریخته شده و وزارت جهاد کشاورزی به جای آن که تدبیری بیاندیشد این شرایط را نادیده گرفته و سبب ریخته شدن سیب ها را وزش باد می داند.
 حضرت پور با تاکید به این موضوع که وزارت جهاد کشاورزی باید در قبال کم کاری های صورت گرفته پاسخگو باشد افزود: بنده به عنوان نماینده مردم وظیفه دارم که از حقوق و مطالبات مردم دفاع کنم در همین راستا موضوع استیضاح وزیر جهاد کشاورزی را به شدت پیگیری می کنم.
 

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در راستای استیضاح وزیر جهاد کشاورزی نیز اذعان کرد: برای اجرا و صورت پذیرفتن استیضاح با چندین نفر از همکاران خود مذاکره نموده که نظرات مثبتی دارند و طی هفته جاری اقدام به جمع آوری رای از سوی نمایندگان برای استیضاح وزیر می پردازم.
       نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: مسئولین باید تدابیری برای صادرات سیب و فروش در بازارهای داخلی بیاندیشند؛ از میزان 1میلیون  و 200 هزار تن سیب 20هزار تن صادر شده و باید پاسخگو باشند وضعیت سیب های مابقی چه تدبیری خواهند اندیشید.
 حضرت پور در وضعیت باغداران و سیب را نامطلوب تلقی کرده و تاکید نمود: باید در نظر گرفته شود که باغداران توانایی برای سپردن سیب برای سردخانه ندارند؛قیمت سیب180 تومان بوده داشته با پیگیری های صورت گرفته دیروز از سوی اتاق بازرگانی گزارشی مبنی بر افزایش 100 تومانی در قیمت اعلام شده است
وی در پایان تاکید کرد: برای قیمت سیب در استان باید قیمتی تضمینی از سوی مسئولین امر همانند قیمت تضمینی پرتقال و انگور در نظر گرفته شود، بنده نیز به عنوان مطالبه گر حق مردم پیگیر این موضوع می باشم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید