03:00|شنبه, مهر 28 ,1403
تاریخ انتشار: 20 آبان 1396 - 20:48
کد خبر: 7643

جذب 3050 دانشجوی جدید در مهر ماه سال جاری/تصمیمی بر ادغام دانشگاه علمی و کاربردی با دیگر دانشگاه ها در مقطع فعلی وجود ندارد

بالغ بر 9300 دانشجو در در مراکز دانشگاه جامع علمی و کاربردی مشغول به تحصیل هستند که 6500 نفر در گروه مدیریت، 1600 نفر در گروه صنعت و فنی، 900 نفر در گروه فرهنگ و هنر و 300 نفر در گروه کشاورزی در حال تحصیل می باشند.

جذب 3050 دانشجوی جدید در مهر ماه سال جاری/تصمیمی بر ادغام دانشگاه علمی و کاربردی با دیگر دانشگاه ها در مقطع فعلی وجود ندارد

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز؛ میرحسن رسولی صدقیانی رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی آذربایجان غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی از سال 1374 فعالیت های خود را شروع کرده است و در حال حاضر25 مرکز فعال در استان وجود دارد که 23 مرکز از آن ها اقدام به جذب دانشجو در سال جدید کرده است.

وی ادامه داد: دربرنامه ششم توسعه کشور بر 2 موضوع اقتصاد دانش بنیان و رشته های مهارتی تاکید زیادی شده است؛ با توجه به رسالت دانشگاه جامع علمی کاربردی تحقق این دو هدف همسو با رسالت دانشگاه جامع علمی و کاربردی است، بر اساس قانون برنامه ششم توسعه بایستی تعداد دانشجوها افزایش یابد.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی آذربایجان غربی تصریح کرد: ما در ایران سال 1400 باید یک میلیون 200 هزار دانشجوی مهارتی داشته باشیم در حالیکه در سال جاری 550 هزار دانشجوی مهارتی داریم که باید 800 هزار دانشجوی مهارتی وجود داشت که نشان می دهد از برنامه ششم توسعه عقب هستیم.

میرحسن رسولی صدقیانی در رابطه با تعداد کل دانشجوهای دانشگاه جامع علمی و کاربردی تصریح کرد: بالغ بر 9300 دانشجو در در مراکز دانشگاه جامع علمی و کاربردی مشغول به تحصیل هستند که 6500 نفر در گروه مدیریت، 1600 نفر در گروه صنعت و فنی، 900 نفر در گروه فرهنگ و هنر و 300 نفر در گروه کشاورزی در حال تحصیل می باشند؛ در مهر ماه امسال 3050 نفر برای تحصیل به دانشگاه جامع علمی و کاربردی جذب شده اند.

میرحسن رسولی صدقیانی ادامه داد: نسبت به سال گذشته میزان جذب دانشجو در دانشگاه جامع علمی و کاربردی افزایش 2 برابری داشته است؛ پویایی، بهبود کیفیت آموزش، جذابیت آموزش های مهارتی و ایجاد فضای اشتغال و کار از جمله عوامل افزایش جذب دانشجو به دانشگاه جامع علمی و کاربردی بوده است.

وی ضمن اشاره به عدم امکان ادغام دانشگاه جامع علمی و کاربردی با دیگر دانشگاه مقطع کنونی، گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی به صورت خود گردان از درآمد مراکز فعالیت می کند و فعلا برای ادغام دانشگاه جامع علمی کاربردی با دانشگاهی دیگر برنامه ای وجود ندارد و دانشگاه جامع علمی کاربردی طبق برنامه های خود پیش می رود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید