16:04|جمعه, شهریور 30 ,1403
تاریخ انتشار: 21 آبان 1396 - 22:00
کد خبر: 7660

در این زلزله عدم آموزش و مهارت کافی مردم نسبت به شرایط بحرانی کاملا آشکار شد/ تعداد مصدومین در سردشت به 7 نفر می‌رسد

خوشبختانه با شدت زلزله پیش آمده در شهرستان سردشت خسارت جانی نداشته‌ایم و تنها 7 نفر مصدوم شده بودند که عموما به دلایل ثانویه زلزله دچار صدمه شده‌اند

در این زلزله عدم آموزش و مهارت کافی مردم نسبت به شرایط بحرانی کاملا آشکار شد/ تعداد مصدومین در سردشت به 7 نفر می‌رسد

نژاد جهانی فرماندار سردشت در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز گفت: درشهرستان سردشت شدت زلزله احساس شده که در سطح وسیعی رخ داد و ساختمان‌های عمومی و شخصی ترک‌هایی برداشته اند ولی فعلا خسارت و تخریب شدیدی از سوی مردم و مسئولین گزارش نشده است.

فرماندار شهرستان سردشت در اشاره به تعداد مصدومین اظهار کرد: خوشبختانه با شدت زلزله پیش آمده در شهرستان سردشت خسارت جانی نداشته‌ایم و تنها 7 نفر مصدوم شده بودند که عموما به دلایل ثانویه زلزله دچار صدمه شده‌اند و صدمات ناشی بدلیل عدم آگاهی و آموزش در شرایط بحرانی بوده که در رفت و آمدهای هنگام وقوع زلزله دچار هیجان شده و در راه پله‌های ساختمان‌ها یا مسیر رفت و آمد صدمه دیده‌اند.

وی در ادامه افزود: مصدومین به صورت سرو پایی مداوا شده و تنها یک کودک 5 ساله به بیمارستان فرستاده شده است.

جهانی در خصوص آمادگی‌های نیروهای سردشت بیان کرد: شهرستان سردشت در آمادگی خوبی برای مقابله با هر بحران و حادثه‌ قرار دارد و دیشب بلافاصله جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در شهر تشکیل شده است که همه یگان‌های امدادی در حال آماده باش به سر می‌برند، با توجه به نتایج گرفته شده در شورای مدیریت بحران همه یگان‌های امدادی و کمک رسانی در فضای باز گذرانده‌اند تا در صورت بروز خطر و حادثه احتمالی آمادگی کافی را داشته باشند.

وی تاکید کرد: دیشب در وقوع زلزله هجم عظیمی از مردم در کوچه و خیابان‌ها ساکن شده بودند که این امر حاکی از عدم آموزش و مهارت کافی مردم نسبت شرایط بحرانی را کاملا آشکار کرد.

فرماندار شهرستان سردشت در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: ارزیابی دقیق  در خصوص خسارات به  تمام سازمانها، دهیاری ها و بخشداری‌ها ارسال شده تا به طور مرتب و مستمر گزارش دهند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید