02:59|شنبه, مهر 28 ,1403
تاریخ انتشار: 12 آذر 1396 - 18:27
کد خبر: 7797

حدود 84 درصد از کل دانشجویان کشور شهریه می‌پردازند/دولت توجه خاصی به دانشگاه‌های غیردولتی ندارد

حدود 84 درصد از 4 میلیون و 802 هزار و 131  نفر دانشجو در کل کشور شهریه پرداخت می کنند هر چند که در دانشگاه دولتی تحصیل می کنند و تنها 16 درصد دانشجویان شهریه پرداخت نمی کنند که آمار بسیار پایینی را دارد.

حدود 84 درصد از کل دانشجویان کشور شهریه می‌پردازند/دولت توجه خاصی به دانشگاه‌های غیردولتی ندارد

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز؛ علی آهون منش، دبیرکل و رئیس شورای مرکزی دانشگاه های غیر دولتی کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دانشگاه آفاق ارومیه برگزار شد، گفت: در کل کشور 2 هزار و 880 واحد دانشگاهی وجود دارد که از این تعداد 28.8 درصد متعلق به بخش خصوصی و 71.2 درصد متعلق به بخش دولتی است، همچنین 4 میلیون و 802 هزار و 131 نفر در کل کشور دانشجو وجود دارد که از این تعداد 43.7 درصد در بخش خصوصی و 56.3 درصد در دانشگاه های دولتی مشغول به تحصیل می باشند.

وی ادامه داد: دانشگاه های آزاد اسلامی و دانشگاه های غیر دولتی بعنوان دانشگاه های بخش خصوصی فعالیت می کنند با این تفاوت که دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل قدیمی بودن نفوذ بی نظیری در بین دولت مداران دارد و دولت به هر طریقی به به این دانشگاه کمک می کند.

دبیرکل و رئیس شورای مرکزی دانشگاه های غیر دولتی کشور تصریح کرد: دولت امکاناتی را که در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی قرار می دهد به هیچ وجه در اختیار دانشگاه های غیردولتی قرار نمی دهد؛ 8.6 درصد دانشجویان کل کشور در دانشگاه های غیردولتی در حال تحصیل می باشند که این آمار زمانی بیش از 12 درصد بود که به دلیل کاهش ورود دانشجو تقلیل یافته است.

آهون منش خاطر نشان کرد: حدود 84 درصد از 4 میلیون و 802 هزار و 131  نفر دانشجو در کل کشور شهریه پرداخت می کنند هر چند که در دانشگاه دولتی تحصیل می کنند و تنها 16 درصد دانشجویان شهریه پرداخت نمی کنند که آمار بسیار پایینی را دارد؛ کیفیت دانشگاه را دو عامل مهم تعیین می کنند که یکی از آن ها مقدار سرمایه گذاری و دیگری حجم پژوهش های دانشگاه می باشد که تا کنون هیچ کدام از دولت های حاکم بر کشور در طول فعالیت دانشگاه های غیردولتی ریالی به این دانشگاه ها کمک نکرده اند.

وی در پایان اظهار داشت: دانشگاه های بزرگ دنیا متعلق به بخش خصوصی بوده و مورد حمایت دولت قرار می گیرند ولی دانشگاه های بخش خصوصی در ایران مورد توجه دولت نیستند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید